zondag 21 april 2013

Kraaltjes,

hele kleine kraaltjes. Na 4 keer opnieuw begonnen te zijn, eindelijk iets wat er op lijkt, heb wel hulp uit onverwachte hoek gehad. Namelijk de mini mais van een grootgrutter :-)
Er zit een fout in, dat had ik al gezien, maar wilde niet voor de vijfde keer opnieuw beginnen en hij was een beetje weg te werken. Ik was verder wel verguld met dit beginnetje.
Hier was ik al behoorlijk ver en ik kon er  niet meer mee stoppen, hij moest af
en dat is gelukt, ik heb er een twee euro munt naast gelegd voor de maat. En er zitten 2 kleine foutjes in er zat ergens 1 kraal teveel en die heb ik weggehaald met de kniptang en er was er ergens anders 1 te weinig en die heb ik ertussen gesmokkeld, het kwam redelijk goed uit, maar 1 van de donkerroze kraaltjes zit net niet op de goede plek, maar och een kniesoor die daar op let, sowieso al knap als je het kan vinden zonder vergrootglas :-).

Natuurlijk heb ik verder niet stilgezeten en de sokken zijn ook af. Net niet helemaal een tweeling, maar dat ligt aan het verloop van het garen en dat heb ik niet in de hand. Het begin en het einde zijn wel gelijk van beide sokken.
Terwijl ik 's avonds aan het breien was zag ik iets vanuit m'n ooghoek bewegen en er liep toch een grote zwarte spin door de kamer en hij ging hard. Snel m'n spinnenvanger gepakt, die spin paste er niet eens helemaal in, gelukkig trok hij z'n poten in en kon ik voorzichtig de spinnenvanger dicht doen en toen zat hij er in. Niet zo'n duidelijke foto maar toch wel te zien denk ik.
Hij zit hier over de hele breedte van de zijkant, brrr krijg er nog de rillingen van. Dit was de de tweede waarvan ik wist dat hij er was, manlief had de andere al een keer gevangen. Blij toe, want ze zijn altijd met z'n tweeën, kan ik tenminste weer rustig slapen :-).


5 opmerkingen:

  1. Wat leuk zo'n kralen tasje en zo klein zeg. Van zo'n spin krijg ik ook koude rillingen wij moeten nummer twee nog vangen die zit nog ergens verscholen, die komt natuurlijk tevoorschijn als manlief de middagdienst heeft, dat zal je net zien, zit ik de hele avond met opgetrokken benen op de bank, die durf ik echt niet zelf te vangen, je zal maar een spinnen fobie hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ook die gezellige jongens zijn weer wakker en zoeken warme plekjes en inderdaad als je er een hebt kun je wachten op de tweede
    Je kraaltjes zijn prachtige kunstwerkjes geworden ,je sokken ook trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb nooit geweten dat ze met hun tweeën zijn, jakkes.
    Je tasje is erg mooi geworden, heel fijntjes.
    Je sokken trouwens ook! Mooi gelijk hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn zonen hadden eens een grote spin in een potje die hadden ze Freddy genoemd, ze hebben het er nog wel overr. het tasje is prachtig en alleen jij weet dat er een foutje inzit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Petje af voor je tasje. En die spin brrrr jij liever dan ik. Held!

    BeantwoordenVerwijderen