maandag 8 april 2013

Poppenhuisbeurs

Het afgelopen weekend ben ik weer naar de poppenhuisbeurs geweest. Het was weer heerlijk om daar te staan, rond te lopen, met de andere standhouders praten en natuurlijk weer vreselijk veel lol met elkaar gehad. En ik ben mij natuurlijk weer te buiten gegaan met allerlei leuke aankoopjes. Was het niet van plan, maar had toch geld bij mij voor je weet maar nooit. En ik kwam zat tegen wat mee naar huis wilde. Ik heb geld over, dus het valt mee :-)
Twee Tilda stofjes bij de pronkkamer, niet voor het poppenhuis maar voor m'n andere hobby, het quilten.

 Deze hele stapel met lapjes bij de dames van Edek.
 
 In het voorbijlopen viel mijn oog ineens op dit mooie lapje bij Art of mini en daar kreeg ik een klein dank je wel kadootje erbij, een printje om een doos voor chocolaatjes te maken.
Bij Sun van Nalladris zag ik het bovenstaande boekje om miniatuur kralenwerk te maken en heb meteen maar een pakketje om een naaldenkoker te maken er bij genomen, je moet toch ergens de naalden in kwijt :-).
Er is elke dag een verloting ten bate van de kinderafdeling van het Rijnstate Ziekenhuis  en natuurlijk koop ik dan elke dag 12 lootjes, de eerste dag had ik niets, maar gisteren had ik prijs, een paar leuke printjes voor de babykamer en voor het boudoir van de vrouw des huizes. Maar ik denk dat alles voorlopig in mijn winkeltje terecht komt.
En over mijn winkeltje gesproken, ik heb het begin van de winkelinventaris bij Fred "de kachelsmid" gekocht. Dit vind ik zo leuk, die lades met ruitjes. Ook leuk om te vullen.
Ingrid van de Pronkkamer weet inmiddels dat ik sneeuwmannen spaar, dus ze had een doosje uit de winkel meegenomen met allerlei spul van sneeuwmannen, dus ik had wat uit te zoeken. Ik heb weer een behoorlijke aanvulling van m'n verzameling. En ik ben zo blij met de koekjespot, die staat midden onder en rechts daarvan een beker met de hoed als deksel en daarboven staat een sneeuwman met een pot naast zich, gevuld met candy-sticks. Helemaal links boven ligt een zakje met sneeuwmannen voor in de kerstboom. Zo leuk allemaal. En eigenlijk heb ik nu spijt dat ik de vitrine kast bij Fred niet gekocht heb, dan hadden de sneeuwmannen mooi daarin kunnen staan, maar dat moet maar tot de volgende beurs wachten waar ik heen ga of tot iemand in m'n kennissenkring naar een eerdere beurs toegaat waar ik niet heenga.


En bij Duitssprekende standhouders heb ik bovenstaande spulletjes gekocht, natuurlijk een sneeuwman en diverse maten garenklosjes en een trekbeestje in de vorm van een egeltje.

Bij de Hobbyshop vond ik deze ringen, leuk om een borduurtje in te doen, had ik daar helemaal niet verwacht, maar wel fijn dat ik ze tegenkwam.
En ik bofte helemaal, want op de eerste beursdag kwam een van m'n poppenhuisvriendinnen bovenstaande ster brengen, ik vind ze zo mooi heb al eens een mini-sterretje voor in het poppenhuis van haar gekregen en nu dus een grote voor in de grote kerstboom.
Verder heb ik natuurlijk wel weer een bloopertje begaan.. Er was een wedstrijd voor de mooiste caravan en daar kon op gestemd worden, ik heb een stemformuliertje bij de kassa gehaald en goed gekeken naar de caravans en er zat een meneer op de stoel tussen de kramen in de vorm van een driehoek te kijken of alles goed ging. Ik had het formuliertje ingevuld en ga weer naar de kramen toe en er zat iemand anders. Ik zag de bak voor de stemformuliertjes even niet, dus ik tik op z'n schouder en begin met: Meneer.
De meneer bleek dus een mevrouw te zijn  dus ik zeg, Oh sorry, maar daarnet zat er wel een meneer. Toen werd me niet zo vriendelijk verteld dat die meneer ook een mevrouw was.
Ik weer Oh sorry hoor. Dat helpt dan ook niet meer. Ik weet nu dat je met dat soort dingen niet echt vrienden maakt, maar ik zag echt het verschil niet, dus mevrouw als U ook meeleest, het spijt me echt verschrikkelijk.
En ik had van Knit-Pro haaknaalden besteld (die kwamen zaterdag met de post) met een soft grip bij Wol-Uniek, ik haak dan wel niet zoveel, maar als ik haak, krijg ik zo vaak kramp in m'n hand en ik hoop dat dat met deze haaknaalden een stuk minder is. Maar de tijd zal het leren. Ik geloof niet dat ik iets vergeten ben, maar mocht het zo zijn, dan krijgt dit logje nog een vervolg :-)













7 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend mooie digen heb je gekocht!
    Heerlijk veel lapjes en wat een mooie ster heb je gekregen!
    En die blunder, ja da had mij ook kunnen gebeuren.....maar snap wel hoe die mevrouw zich voelde,
    Ik ben ooit eens aangezien voor een bewoner......was niet leuk....en alleen omdat ik wit haar heb

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke spullen wilden er allemaal met je mee naar huis, was maar goed dat je een grote auto hebt!
    Wat die "dames" betreft, ja het kán gebeuren, doe je niet expres toch???

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke aankopen Marian, en wat een giller met die meneer mevrouw hahahaha zou mij zomaar ook kunnen overkomen. Moet ze de volgende keer maar een rok aantrekken hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt toch heel wat weten te bemachtigen.
    En die blunder heb ik ook al eens gemaakt dus je staat echt niet alleen..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt hele mooie spulletjes heb je gekocht!
    O, en een vergissing maakt iedereen wel eens hoor!
    Soms is het gewoon moeilijk om man en vrouw uit elkaar te houden.

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vergissen is menselijk toch!!!
    leuke aanwinst vooral de kastjes van de kachelsmid, ( heb ze ook ) hij maakt mooie dingen.

    groetjes willy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een enige stofjes heb je gekocht en ook de andere spulletjes zijn geweldig leuk! Jij hoeft je niet te vervelen de komende tijd ;-). Grtjs, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen