maandag 6 mei 2013

Buiten

Vandaag heerlijk in de tuin gewerkt, wel vermoeiend, maar als je dan ziet hoe de braam het loodje begint te leggen is het wel een heel fijn gevoel.
Goed te zien dat ik hier weer ongeveer een metertje opgeschoten ben, morgen nog even aan de linkerkant van de boom en dan zal de kliko wel weer bomvol zijn, maar je ziet zo wel waar ik blijf.  Rechtsboven nog een stukje van de keria struik die begint te bloeien, die is aan de rechterkant ook al aardig gekortwiekt. Aan de ene kant wel jammer want ik vind hem erg mooi, maar ik wil daar een zitje. Dat is midden in de zomer heerlijk in de schaduw zitten, ik weet niet of ik het dit jaar red, maar volgend jaar zeker. Het is zo jammer dat de kliko zo gauw vol is en met braam is het altijd oppassen, voor je het weet schiet een stukje tak weer wortel. Bovenstaand stukje grond met gras en brandnetel kan ik in ieder geval maaien, blijft het kort en verdwijnen de brandnetels ook wel en de braam krijgt dan geen kans meer en het gras gaat daar weer netjes groeien, zo niet dan strooi ik wel wat graszaad.
En mijn favoriete plek, heerlijk op de bank onder de fluweelboom, is niet meer alleen van mij. Ik moet hem tegenwoordig delen.
De katten vinden het ook zo'n heerlijke plek om lekker in het zonnetje te liggen. Vanmiddag heb ik er tussen in gezeten, lekker uitrusten van het werken in de tuin. Heb een mooie trilogie op m'n e-reader staan. De Ravenscar dynastie van Barbara Taylor Bradford, flesje water naast me, heerlijk, ik amuseer me zo uitermate.

Gelukkig beginnen de blaadjes van de fluweelbomen ook weer tevoorschijn te komen, ze zijn nog wel klein, maar het begin is er. Kan het bijna niet afwachten, het is zo heerlijk om onder die bomen te zitten, dat gefilterde zonlicht op het gras ziet er altijd prachtig uit en het is lekker koel onder de boom.
 Binnen ben ik ook nog bezig geweest, heb bijna weer een kralentasje af, wel een grote dit keer, bestemd voor een laptop, dat klinkt natuurlijk wel, maar ik heb het dan nog wel over schaal 1:12 :-) voordat jullie denken dat ik met die kleine kraaltjes zo'n grote tas gemaakt heb :-).  Maar ik kan ze nog steeds niet afwerken, de bestelde kettinkjes en oogjes zijn nog niet hier aanbeland. Wel heb ik een klein stukje metaaldraad gevonden wat dun genoeg is om wat oogjes van te trekken.
 
 De oogjes zijn nog niet perfect, maar mijn kniptangetje wil niet zo goed meer, een beetje beschadigd, er heeft een man gebruik van gemaakt en die kijkt niet zo nauw. Eigenlijk kon het tangetje daar niet tegen, nou ja een ander tangetje is gauw genoeg weer aangeschaft en zo duur zijn die dingen niet. Bij mij hoeft zo'n tang niet zo hard te werken :-).

Binnen heb m'n kraaltjes netjes gesorteerd en in fliptopdoosjes gedaan, past precies in deze opbergdoos, maar ik vind hem niet handig want aan de onderkant zit ook zo'n opberggedeelte, alles zit dan wel bij elkaar in 1 doos, maar ik heb dan liever 2 dozen, die ik naast elkaar kan zetten en die heb ik ook, maar die zijn in gebruik met andere dingen er in. Ik denk toch dat ik het maar omruil te zijner tijd, maar dat is iets voor een regenachtige dag. Met het weer van de afgelopen dagen ben ik buiten, binnen kan wel weer als het regent, maar daar denken we voorlopig maar niet aan.





9 opmerkingen:

  1. Druk druk druk dus......
    Marian als je snel van je brandnetels af wil moet je de grond bemesten.....brandnetels houden daar niet van.

    Oh oh wat hebben de katten het naar hun zin.
    Mag jij er nog wel zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke tuin heb je toch, maar ja, wel veel werk dus.
    Je hebt trouwens ook een goede collectie kraaltjes!
    En zo georganiseerd......ben er jaloers op. Hier ligt alles door nog net niet door elkaar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke tuin heb je ondanks dat je de fijne plekjes moet delen,..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke tuin heb je!
    Hier is het ook heerlijk weer, maar de regen is
    al weer onderweg.

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er geweldig uit daar bij jou, vooral die poesen. En je kraaltjes ook zo`n lekker gezicht. Word er helemaal hebberig van hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, een grote tuin is heerlijk, maar ook wel veel werk. Gelukkig heb ik een man die gek is van tuinieren, haha.
    Zie ik het goed, is een van de katten een Maine Coon? Of lijkt dat maar zo?
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja Marian je heb de ruimte en ook je werk er aan en je doos met kralen Helemaal geweldig .
    moet jij 100 of twee honderd worden om alles wat je doen wil te kunnen doen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi je tuin hoor en die kralendoos wauw wat heb jij er eeb berg zeg wel handig zo.

    BeantwoordenVerwijderen