zaterdag 25 mei 2013

Tafelloper

Alle stitchery's zijn geborduurd
en in hexagonnen geknipt, de lapjes met roze bloemen zijn met vlieseline verstevigd en in grote hexagonnen geknipt.
De grote hexagonnen om de kleine hexagonnen gevouwen en vastgenaaid.
En alles aan elkaar gezet en tot een lopertje gemaakt, naar een patroon van Michelle Ridgway uit een  Country Threads van vorig jaar.
Het was voor mij een hele nieuwe techniek en er zitten een heleboel leermomentjes in, maar daar zie je niets van. Ik heb wel gemerkt dat m'n schoolengels niet altijd toereikend is, vooral als het om de materialen gaat. Ik google dan op afbeeldingen en dan zie ik aan het plaatje wat er bedoeld wordt :-), maar wat merknamen betreft, gaat dat niet altijd op. Maar ik ben er uit gekomen en ik ben er blij mee, het is het allereerste patchwork wat echt af is :-).
Natuurlijk ook even de achterkant showen

Nog eentje dan :-). Dit vind ik een hele leuke techniek en ik die vast nog wel eens gebruiken, zeker voor de kerst wil ik nog zoiets maken, maar of ik dan stitchery's of kant en klaar plaatjes gebruik weet ik nog niet, ligt er aan wat ik voor leuks tegenkom of misschien zelf iets tekenen. :-)



11 opmerkingen:

  1. Geweldig heb je dat gemaakt, top.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Petje af Marian, wat een oergeduld heb je! Maar het resultaat is er wél naar!!!! Prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Petje af Marian, wat een oergeduld heb je! Maar het resultaat is er wél naar!!!! Prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje Marian....en nog AF ook !!
    Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You have done a wonderful job Marian...it is so pretty. So glad you liked stitching it.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hij is mooi geworden. Heb je nog snel gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel mooi lopertje is dat geworden, Marian. Prachtig. Ja, dezelfde techniek in kerststofjes is natuurlijk ook erg leuk!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt heel erg mooi!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij is leuk geworden! Vooral met de borduurstukjes in de zeshoeken; dat zie je niet vaak... Ik ken de methode wel van de zeshoekjes op deze manier aan elkaar maken, maar ik heb het zelf nog nooit gedaan!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen