donderdag 9 mei 2013

Uithalen

En dat mag ik doen met de tweede sok. Het boord is klaar en ik wilde met de hiel beginnen, kom ik acht steken tekort. Hoe kan dat nou, nog eens tellen, kijken hoe de steken verdeeld zijn en ik weet het. Ik heb 60 steken nodig, dus 15 steken per naald en omdat ik het boord met 2 recht 2 averecht brei verdeel ik de steken zo dat er een even aantal, gedeeld door 4 op de naald staan. Dan krijg 3 naalden met 16 steken en eentje met 12. En dat heb ik bij deze tweede sok omgedraaid, 3 naalden met 12 steken en eentje met 16. Dus ik mag opnieuw beginnen.
Gisteren regende het en ik keek naar buiten of ik Dopey ergens zag en ja hoor, daar zat hij, onder de uitstekende rand van de vuilcontainer, het levert zo wel een leuk plaatje op. Speedy was allang binnen, die houd niet zo van onweer, het was dan wel in de verte, maar toch...... en @ Paula, Speedy is net een echte Maine Coon, maar niet helemaal. Z'n moeder was een gewone boerenkat, die wel eens een keer op sjiek wilde gaan :-)
De fruitboompjes moeten natuurlijk ook op de foto gezet worden, zeker nu ze in volle bloei staan, hoewel.... nou ja, kijk maar mee, dit is het appelboompje van Bart wat achterin in de tuin staat. Van de amandelboom heb ik deze keer geen foto, die is al uitgebloeid, was ik te laat mee, hij was wel weer prachtig.
En in het weiland staat vooraan een appelboompje en helemaal achteraan staat er ook een, rechts nog net te zien een perenboompje en daartussen het groen van de frambozen- en bessenstruiken. Ik kom er steeds niet aan toe om daar ook te maaien, het is hier zo groot en ik doe bijna alles alleen, manlief houdt niet van tuinieren, heeft er zelfs een bloedhekel aan.

Links van de appelboompjes staan 2 kersenboompjes en vooraan op de foto een stoofperenboompje.
aan de perenboompjes heb ik nog nooit een peer gekregen, van de kersenboompjes eten de vogeltjes ze op, ach die mogen ook wel eens wat. En waarschijnlijk als ik niets aan het weiland doe, krijg ik dit jaar weer geen fruit, het gras is de p.... voor de groei van fruit. Nou ja, het mooie weer is net begonnen en wie weet hoeveel ik nog in de tuin en het weiland kan doen.

3 opmerkingen:

  1. Mooie foto,s weer Marian.
    Jammer van je sok maar soms gebeurt dat.
    En wat een lap van een tuin, zeker als je dat in je eentje moet doen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een enorm stuk tuin.
    Daar gaan nog heel wat uurtjes werk in zitten.
    Hier hebben we ook een hele grote tuin.
    Maar het meeste weiland word kort gemaakt door de pony's.

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bezig bijtje hoor, en wat een bak werk voor 1 persoon. Wij doen alles met zijn tweeen. Vooral het maaien, ik hou het snoer in de gaten en Wim de machine, we stormen in een half uur door de tuin en zijn weer klaar. Wij houden ook niet zo van tuinieren hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen