donderdag 27 juni 2013

Het eerste deel

van chateau Hexagon is klaar, het tweede deel is als het goed is al onderweg en ik hoop dat het morgen in de bus ligt, kan ik er het weekend aan beginnen.
En er zijn 106 hexagons afgetekend,
geknipt en
er zijn er al een paar om de malletjes geplakt, ze zijn wel heel erg klein 1/2 inch, dus ongeveer 1,25 cm. Dat heeft natuurlijk voordelen, ze passen makkelijk in een pillendoosje.
Ik stond van de week bij het aanrecht, was aan het eten bezig, zag ik ineens 2 zwanen met jongen  , snel de camera gepakt, naar buiten gegaan en een paar foto's gemaakt. Bleef wel op afstand, want ze zijn nu wel heel erg waakzaam. Maar het is toch gelukt om er een paar foto's van te maken voor ze uit zicht verdwenen. Ben nog steeds blij dat ik een raam in de keuken bij de kraan wilde hebben :-).

En dan nog even over Dopey, het gaat nog steeds redelijk. Gelukkig heb ik een schoondochter die dierenarts-assistente is, al werkt ze niet meer als zodanig vanwege de ongelukkige uren. En die vertelde dat er iets was voor de gewrichten van een hond. En zij heeft het voor haar kat gebruikt omdat die een paar jaar geleden gewrichtsproblemen had. Dus zij heeft een emmertje van dat spul gehaald, het heet PrimeVal Gelatinaat en dat krijgt Dopey nu al een paar dagen. Gelukkig vind hij het lekker en ik heb niets te verliezen wat dat betreft, dus proberen maar. Hoewel een paar dagen geleden dacht ik echt dat het gebeurd was Hij is altijd buiten en zo ook van de week, het regende en ik zag dat hij gewoon buiten in het natte gras lag, binnen geroepen, eerst wilde hij niet, maar kwam toch maar binnen en ik schrok best wel, want hij viel steeds om. Gelukkig is dat in de warmte bijgetrokken en liep hij de volgende ochtend weer net als anders. Dus als het slecht weer is moet hij binnen blijven en daar begrijpt hij niets van, wil dolgraag naar buiten, maar het heeft geregend en alles is drijfnat, dus binnenblijven.

5 opmerkingen:

  1. Wat sneu voor Dopey!

    Je hexagonnetjes worden erg leuk. Je bent wel actief zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk Marian ook die zwanen in de sloot

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Poor Dopey. Hope he is better soon. Your stitching and hexagons are lovely....soooo tiny.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Arme Dopey!
    Je hexagons, prachtig!
    Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterkte met Dopey, zo jammer altijd als ze pijn hebben.
    Ik vind je bovenste kleed het mooist.

    BeantwoordenVerwijderen