zondag 9 juni 2013

Nieuw quiltboek en tuin

Ik heb zo'n leuk boek van Lynette Anderson binnen gekregen, was het al eerder tegengekomen en uiteindelijk toch maar besteld. Ik wilde eigenlijk geen nieuwe quiltboeken meer, maar deze was zo verleidelijk. Kijk maar mee naar de inhoud.

Zo'n leuke vrolijke quilt en die quiltblokken kunnen natuurlijk ook voor iets anders gebruikt worden, zoals
dit blok voor een hoes om een foto album, voor de vakantie- of verhuisfoto's
en dan dit patroon, een hoesje om een notitieboekje of dagboekje
zelfs een punchontwerpje ontbreekt niet.
Vanmorgen even deze foto genomen van de tuin, ben er nog lang niet, maar het gaat er steeds beter uitzien.
Ik was eergisteren van plan om de betonnen ring verder leeg te scheppen nadat ik het mierennest verwijderd had en begon te scheppen en of ik het niet goed gedaan had, of dat er nog zo'n nest inzat weet ik niet, maar er waren weer een heleboel mieren, dus nog maar een keer gestrooid met poeder en toen ik even later keek waren ze druk bezig een hele dikke rijstkorrel, leek het wel, in veiligheid te brengen en dat heb ik ze laten doen, ik hoop wel dat ze voor mij en voor hen de goede kant opgegaan zijn. Het werd gistermorgen toen ik verder gegaan ben en gelukkig geen mier meer gezien. De ring heb ik voor de helft leeg geschept, daarna anti-worteldoek er in en een hele grote zak met aarde er in. De plantjes had ik met 50 procent korting gehaald en er zijn 2 witte en 1 roze en de andere twee waren nog een verrassing, het zijn een soort Vlijtige Liesjes, maar dan met dubbele bloemen. Het lijken net roosjes. Inmiddels weet ik dat de vierde ook een roze is en die op de foto rechts boven moet ik nog even afwachten welke kleur dat gaat worden.
Nog een van de fluweelboom waar de bladeren aardig beginnen te groeien, maar nog niet genoeg schaduw geven om lekker uit de zon te gaan zitten.
En het appelboompje van Bart doet het prima, kijk eens naar de appeltjes, nog even de mesttabletten opzoeken en er eentje bij stoppen dan krijg ik heerlijke appeltjes in september.


2 opmerkingen:

  1. Word zeker mooi die tuin van jou Marian. En die rijstkorrel zouden wel eens nieuwe mieren kunnen zijn. Brrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je tuin ziet er goed uit!
    Hoewel ze heel erg nuttig voor de natuur zijn, vind ik mieren ook niet zo heel erg fijn!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen