woensdag 12 juni 2013

Soms

Soms kom ik op een blog, vooral bij de quiltsters, zulke mooie, leuke en handige spulletjes tegen, naaldenmapjes speldenkussens, tassen en nog veel meer moois. Ik wilde eigenlijk ook wel eens zoiets maken, maar alles is dan zoveel werk en die besteed ik liever aan het patchen.  Tot ik op een site kwam met zo'n leuk opbergbakje, wat meteen ook speldenkussen is, die wilde ik maken.
Snel de spullen opgezocht, eerst het papier en karton en daarvan de benodigde mallen gemaakt, daarna lekker in m'n stofjes gerommeld, inmiddels heb ik genoeg keus, dankzij het pakketje van de week, wat ik bij de   quilthoeve (klik)  bestel en netjes thuisbezorgd krijg.
                                          De achterkanten
                                          en de goede kanten
en na het aan en in elkaar naaien ziet het er zo uit, het is veel groter geworden dan ik in gedachten had en ik had er meer vulling in moeten doen, maar ik ben er blij mee. In het bakje kan mooi de schaar, vingerhoed en klosje(s) garen en de spelden en naalden kunnen er aan de buitenkant zo ingestoken worden. Het patroon (Engelstalig) heb ik hier (klik) gevonden.

Soms ben ik heel blij met dochter, nou ja altijd wel, maar soms extra blij :-). Dochter had op marktplaats een servies van Jet gevonden wat ze graag wilde hebben, maar er zaten dingen bij die ze niet wilde hebben. Ze heeft het gekocht en de dingen die ze niet wilde hebben staan nu te pronken bij mij
Heb ik ineens een theeservies staan, nu nog even op het blad, maar later gaan ze de vitrinekast in, ik heb de ruimte er nog voor :-).




4 opmerkingen:

  1. Je bent iets heel moois aan het maken groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Marian, je hebt het vogelboekje gewonnen!!!! Stuur je me even jouw adres door? Groetjes en gefeliciteerd!! Eline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk bakje ! En gelijk nuttig ook!
    En dat servies.....schattig!

    BeantwoordenVerwijderen