vrijdag 7 juni 2013

Zomer

Het is eindelijk zomer, heerlijk buiten in de zon of schaduw zitten. Schaduw heb ik nog niet zo veel, de fluweelboom is nog niet helemaal zoals ik zou willen, de bladeren moeten nog een beetje groeien.
Verder is het natuurlijk hard werken in de tuin, nee hoor, ik werk er wel in, maar doe alles rustig aan, wil geen herhaling van vorige week, toen ik zo hard gewerkt had, dat al m'n spieren en rug een paar dagen geprotesteerd hebben. Tijdwinst had ik dus niet :-)
Eerst heb ik de kop in de tuin geleegd en met de kruiwagen in de afvalcontainer gekiept. Het hengsel hangt er los aan, de bodem ligt er aan de andere kant naast en de gaten zitten er in.
Daarna heb ik een iets lichter karweitje gedaan, de geraniums in de bak van het beeld geplant. De groene glazen bol ligt in het midden, dat is makkelijk water geven, het loopt er aan alle kanten van af en de geraniums gaan lekker hangen over de zijkant (tenminste dat hoop ik :-) ).
Toen moest de schotel er nog uit en dat was ook niet makkelijk, zat rondom helemaal vast in het gras en hooi, ik heb wel gewacht tot gisteravond toen ik in de schaduw stond en helemaal rondom losgestoken met een plantschepje en ja hoor het is gelukt.
Daar ligt de schotel ook in de container, er was niet veel meer van over, ook gaten en de rand gedeeltelijk doorgeroest.  Ben blij dat dat de tuin uit is, kan ik mijn vierkante meterbak daar neerzetten. Ben ook begonnen met de betonnen ring leeg te halen en dat ging ook goed tot ik ineens in een mierennest met bruine mieren zat te prikken, toen maar gauw poeder gestrooid en gestopt, vanavond weer verder, ik moet wel, want de plantjes ervoor heb ik al. Och en over het algemeen heb ik geen last van de mieren zolang ze maar ver van huis blijven, er zitten nog meer nesten, maar daar heb ik geen last van en die mogen daar gewoon blijven, bijv. naast de brug zit er ook een en dat is zo ver van ons huisje, leven en laten leven denk ik dan. Maar ik wil ze natuurlijk niet dicht bij huis, dus uit die bak moeten ze verdwijnen.


Ook leuk is hoe het vingerhoedskruid gewoon in een hoekje tussen huis en klompenhok gegroeid is, had natuurlijk vorig jaar al gezien dat het daar begon te groeien en nu begint hij in bloei te komen..

Kijk, dit zijn de onderste bloemetjes, mooi zijn ze.

2 opmerkingen:

  1. In een grote tui ben je nooit klaar!
    Maar wat is het genieten buiten als de zon schijnt!
    Elke dag een beetje werk,dan gaat het helemaal goed komen.
    Ik weet er alles van.
    Fijn weekend!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaat goed Marian, en leuk die vingerhoedskruid.

    BeantwoordenVerwijderen