dinsdag 2 juli 2013

De bloemetjes buiten en binnen

Het vingerhoedskruid bij het klompenhok in het avondzonnetje, gewoon ongelofelijk dat hij het daar zo goed doet.
De klimroos tegen het huis is ook zo mooi, de rozen zijn ietwat verregend, maar daar zie je zo niets van.
De roos helemaal achterin de tuin, tussen de wildernis in staat ook prachtig te bloeien.
De bloemetjes in de betonnen ring groeien ook lekker, nog even en de bodem is bedekt met blommen.
De jasmijn bij de pilaren van de brug staat tegen de klippen op te bloeien en ze ruiken zo lekker wanneer we voorbijlopen.
De appeltjes van Bartjes boompje doen het ook zo goed en dit is maar 1 tak van de vijf takken die er zitten, hier zitten ook de meeste aan.

Dit is een andere tak van het boompje, ook daar zitten appeltjes aan het het bloeit weer. Ben wel benieuwd of dat ook appeltjes gaan worden.
De amandelboom zit ook vol met amandeltjes, doe er niet zoveel mee, ik heb hem eigenlijk aangeschaft voor de bloesem in het voorjaar, want dat vind ik zo mooi.
Aan de kroosjesboom zitten ook weer kroosjes, niet zo heel veel, maar ik zie ze nog niet zo goed, ze zijn nog zo groen.
Nu gaan we naar de bloemetjes binnen :-).

Ik ging naar de A.ction voor deze lapjes, ongeveer 45x55 cm. nog wat leuk band erbij gekocht, erg elastisch, maar wel goed te gebruiken.
Ik zag ernaast ook stofjes liggen en was erg nieuwsgierig, het zijn lappen met 6 verschillende motieven, er waren verschillende lappen, ik heb er vier van gekocht, thuis gekomen, de lapjes van elkaar afgeknipt en kijk eens
Wat een boel lapjes. Het zijn wel allemaal hele grote motieven, maar voor mij maakt dat niet uit, het zijn zulke mooie frisse kleuren, is best wel wat leuks van te maken, het is 100 procent katoen. Ik was voor die grote lappen ongeveer een tientje kwijt. Daar heb ik dus 24 lappen voor.
Afgelopen vrijdag kreeg ik deel 2 van Chateau Hexagon binnen en ben 's avonds aan de voorbereidingen begonnen.
En het weekend heerlijk aan geborduurd en de applicaties er op gezet. Vind het trouwens best wel moeilijk zo, het is bij deze B.o.m. de eerste keer dat ik op deze manier de applicaties er op zet, tot nu toe had ik het met vliesofix en de festonsteek gedaan. Ik vind dit wel mooier, maar ook moeilijker, ik zal veel gaan oefenen :-).
De hexagonnetjes liggen nu ook allemaal klaar voor gebruik, dus wanneer ik weet hoe ze gebruikt gaan worden kan ik meteen starten.

Nog even over Dopey, ik krijg de indruk, dat sommigen denken dat hij pijn heeft. Dat is niet zo, nog niet. Zodra ik merk dat hij pijn heeft, dan mag hij (hoe verschrikkelijk ik het ook vind) naar de eeuwige jachtvelden.








3 opmerkingen:

  1. Ik wist niet dat de Action ook lapjes had! Ik kom er dan ook niet veel... Nou, aan jou zijn ze zeker goed besteed.
    Wat kan een mens toch genieten van alles wat er groeit en bloeit in eigen tuin hè.. Ik vind vingerhoedskruid prachtig! Het trekt ook veel bijen aan hè..

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jouw tuin wordt zo een echt paradijsje.

    en altijd weer leuk zoveel nieuwe lapjes!

    BeantwoordenVerwijderen