woensdag 31 juli 2013

Het laatste sterretje

Het laatste sterretjesblokje voor miss Merry is een feit. nog 1 stitchery blokje en dan zijn de rijtjes af.
Verder heb ik natuurlijk niet stilgezeten en ik heb de grote zak wol netjes gesorteerd in kleinere zakjes per kleur en soort.
Deze plukken wol had ik in 4 kleuren, rood, groen, lichtblauw en donkerblauw. Niet de beste soort, er zitten allemaal kleine stukjes wol in van het (niet zo goed) scheren. Het is er uit te krijgen door het met een hondenkam te kammen, maar dat is zoveel werk en daar had ik eigenlijk geen zin in. Dus de kaardemolen gepakt en alles netjes gekaard en van het plukje wat je op de foto ziet, heb ik 2 batts van overgehouden.
En dat ziet er heel wat beter uit. Ik ben het hele weekend bezig geweest met kaarden en heb een gedeelte van de lichtblauwe, donkerblauwe en groene wol gemengd.
Ik heb er 2 batts van gemaakt met een gewicht van totaal 50 gram en op de foto heb ik 1 batt al gesponnen.
De andere batt ook gesponnen en samen getwijnd en dat is dan deze bol wol geworden, ik ga nog meer van deze bollen spinnen en er dan sloffen van breien, die ik ga vervilten in de wasmachine, eerst maar een klein proeflapje breien, stel je voor dat het superwash is, dan vilt het niet en doe ik alles voor niets :-).




5 opmerkingen:

  1. Your block is just beautiful. WOW that seems like a lot of with wool? I have not done that before. That is really interesting.
    Hugs
    donna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Genoeg te doen Marian, Wat een werk, maar het word vast wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer helemaal bijgelezenn. We hebben een hele lange tijd geen internet gehad wegens blikseminslag na hevig onweer!
    Tot gauw!!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je blijft ook maar bezig, maar het zal vast lukken.

    BeantwoordenVerwijderen