zondag 14 juli 2013

Miss Merry Mistletoe

Afgelopen week eindelijk het laatste stofje gevonden wat ik wilde hebben voor A Christmas Tail. Het patroon, van Michelle Ridgway, heb ik al heel lang in huis en nu eindelijk alle stofjes compleet.
Ik heb het originele patroon alleen iets veranderd, ik vind de tussenblokken niet zo leuk (Sorry Michelle *Ü*) en ik heb het sterretjes blokje uit het boek 501 blokken genomen, het blokje is 10 x 10 cm. dus veel te klein en daarom de reepjes stof aan alle kanten om het passend te krijgen en ik vind het leuk worden. Miss Merry mag best tussen de sterren gezet worden.
Het zijn totaal 9 blokken dus ik ben al aardig op weg :-). De andere quilt, de quiltmakers staat even op een laag pitje want ik ga opnieuw beginnen.
Ik heb daar geen 100 procent katoen voor gebruikt en het was heel erg doorschijnend, dus ik heb er versteviging achter gestreken en het gaat heel erg bobbelen, ik vind het niet mooi worden, dus ik ga op zoek naar andere stof en dan begin ik gewoon weer opnieuw, want hier erger ik mij zo aan.
Ik ga lekker verder met miss Merry, want die stof werkt perfect, jammer genoeg had ik niet genoeg voor de quiltmakers, maar net genoeg voor miss Merry, dus die boft :-)
En ik ben zo gelukkig dat ik het nieuwste boek van Kate Morton heb, wederom een geweldig boek, de originele titel is Secret keeper en het beloofd weer spannend te worden.






4 opmerkingen:

  1. Leuk die mis Merry, en jammr van je werk om overnieuw te beginnen. Maar je hebt wel gelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Miss Merry will be very pleased she is amongst your lovely stars.
    You will love The Secret Keeper. It is fantastic!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Your blocks are gorgeous. I love Michelle's designs I just can not still to stitch very long.
    Hugs
    donna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je krijgt nu weinig reacties van mij, maar ik volg je blogjes nog steeds hoor! Je hebt helemaal gelijk dat je opnieuw begint met die quilt. Anders blijf je je eraan ergeren en geniet je er niet van, dan maar beter een nieuw begin maken.
    Dat boek van Kate Morton is een mooie aanrader. Wil ik zeker ook lezen!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen