zondag 7 juli 2013

Verschuiving

Er is een kleine verschuiving gaande wat betreft mijn W.I.P.-jes. De hartjesquilt waar ik aan bezig was, deze dus
die ik groter wilde hebben en met de B.O.M. mee deed van Shabby Fabrics. Elke maand een ander hartjesblok. Die van januari en februari zijn klaar, van maart moet de banner nog geborduurd worden.
Nog even een foto op het geheugen op te frissen :-) van het januari blok. En toen kwam het april blok, hetzelfde als het januari blok, maar dan in andere kleuren, zo ook mei, patroon van februari en juni, patroon van maart, dus eigenlijk maar 3 patchwork harten en dan steeds in andere kleuren. Dat was zo'n tegenvaller, dus daar stop ik mee, de blokken die af zijn komen ooit nog wel eens van pas in een ander project, dus wordt het kleine hartjes quiltje toch het kleine quiltje wat in de eerste instantie de bedoeling was en kan ik een achterkantstofje opzoeken en hem dubbelen en quilten, dat later.
Ter opvulling van de tijd die ik ga over  houden (grapje :-) ) ben ik aan een nieuw quiltje begonnen, waar de stofjes uit het vorige blogje goed van pas gaan komen. Het patroon is uit de Freckels Collection en heb ik gekocht bij Kwibbels. Het heet de quiltmakers
Dit is de linker onderkant van het middenblok, ik vind het zo vreselijk leuk om te borduren. Ben gek op dit soort muizen. De blokken heb ik ook al uitgetekend en kan ik op freezer paper overtrekken, dit is voor mij de eerste keer dat ik werk met freezer paper, ik ben benieuwd. Ik maak deze quilt wel weer volgens de Engelse paper piecing methode, dat vind ik nog steeds het makkelijkst en ik krijg dan stevige naden.




3 opmerkingen:

  1. Ik vind je hartjesquilt vreselijk mooi worden!
    De achtergrond stof wisselt om en om hè.., ik zag het eerst helemaal niet.
    Veel plezier met je stitchery!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wordt deze quilt verschrikkelijk leuk Marian, ik vind het wel zo knap, wat ik maar geprobeerd heb trekt altijd scheef!;(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt deze quilt verschrikkelijk leuk Marian, ik vind het wel zo knap, wat ik maar geprobeerd heb trekt altijd scheef!;(

    BeantwoordenVerwijderen