donderdag 25 juli 2013

Warme chocolademelk en spinnen

De warme chocolademelk is niet voor mij met deze temperaturen, ik hoorde net dat we officieel een hittegolf hebben, maar voor Miss Merry, die houdt er wel van.
Dit is het zevende blok van a christmas tail, nog 2 blokken te gaan.
En wat die spinnen er mee te maken hebben....., geen gewone spinnen, maar het spinnen van wol.
Dochter had voor mij bij World of wool (klik) een kilo Botany lap waste besteld en ik kreeg het vandaag binnen.
Kijk eens wat een baal wol, het zijn verschillende soorten door elkaar, gewoon goede wol en andere garens wat over is en zulke kleine porties dat die niet meer gewoon verkocht worden. Het is altijd een verrassing wat je krijgt. Ik zag al mooie gemêleerde wol in diverse kleurtjes en ook naturel kleurige wol wat nog geverfd kan worden. Dat rode onderaan op de voorgrond moet nog gekaard worden, het is zoveel en ik ben blij, voorlopig heb ik weer genoeg spinwol in voorraad. En straks als de temperatuur weer wat dalende is, weer m'n spinnewiel tevoorschijn halen. Dan is m'n Ashford Joy ook inderdaad een "joy" :-). Ik heb al wat kleurtjes uitgezocht wat het eerst gesponnen gaat worden, is niet zo heel veel, maar toch leuk voor een klein werkstukje, net goed genoeg voor een wat koelere dag (als ik er zolang van af kan blijven). Maar voorlopig ga ik nog verder met de blokken voor Miss Merry, de achterkant stof heb ik ook al, dus deze komt echt wel af voor de kerst :-)

4 opmerkingen:

  1. Your stitching is so pretty. I am still working on my snowman. As I only work on him while I am watching tv.
    Hugs
    donna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaha, chocolademelk..., dat is wel het laatste waar ik nu trek in zou hebben!
    Maar je borduurtje is weer erg leuk, je hebt echt de stitchery te pakken hè..
    Wat grappig zo'n zak met restanten wol, dat is wel goed terecht bij jou. Het lijkt me zo leuk om te spinnen; wie weet ooit..

    Groetjes en fijne dag!
    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik loop een eind achter met het bijlezen van de blogs die ik vlg........maar het ziet er weer geweldig uit Marian.
    hoewel, ik zou nou geen zin hebben in wol

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er gezellig uit zo`n zak verschillende kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen