woensdag 14 augustus 2013

De tweede poging

Eerst het dienblaadje van Xenos van een bekleed bodempje voorzien.
Daarna bijpassende stofjes gezocht en de kleinere schuine drop kartonnetjes bekleed.
 Aan elkaar genaaid tot 2 sterretjes,
kartonnetjes verwijderd en de naadjes en randen doorgeregen met een enkele draad Venne Colcotton.
Dat hoeft natuurlijk niet met dat garen, maar toevallig had ik die kleuren niet in DMC, maar wel deze in de kleuren die ik wilde gebruiken :-).
Daarna de schuine droppen iets anders dan bij het andere speldenkussen vastgezet, ben dit keer met de puntjes in de diepe hoekjes begonnen
Nadat ik ze alle zes had vastgezet aan 1 sterretje, de kartonnetjes er uit gehaald en de puntjes gekeerd.
Het tweede sterretje er gedeeltelijk op vastgenaaid,
de vulling er in gedaan en goed de puntjes opgevuld, even aandrukken met een pen of iets dergelijks. Dichtnaaien en een knoop in het midden er op zetten.
En zo heb ik weer een setje compleet en dit keer is het wel met een sterretje zoals ik het ooit gezien had, ergens..........
Schoonzoon en dochter hebben een stedentripje gedaan en ik mocht voor de katten zorgen, deze kleine was wel heel erg blij wanneer ik kwam. Was niet bij me vandaan te slaan :-).
En bij terugkomst werd ik ook nog eens verwend met een Delftsblauwe vingerhoed met een print van Praag er op, raar eigenlijk, dat je dat in Praag koopt :-), geen beste foto, maar het ging even niet beter.
En een doosje met heerlijke bonbons (we hebben ze al geproefd :-) ) ook met het printje van Praag er op.









3 opmerkingen:

  1. Lekker bezig en wat een schattig poesje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah... wat een lief poesje.., daar smelt ik helemaal van!
    Ook dit kussentje vind ik erg mooi, het is wel heel fijn werk denk ik..
    Hoe groot zijn die dienblaadjes ongeveer?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vond het andere kussentje ook al mooi!
    Wat een schatje dat poesje

    BeantwoordenVerwijderen