woensdag 28 augustus 2013

Nieuw handwerk- en quiltspul

Ben aan een volgend kussen begonnen in diverse tinten blauw en Speedy heeft het meteen in gebruik genomen, ben nog niet eens op de helft. Het lag lekker want hij wilde er echt niet af, hield zich met alle vier z'n pootjes en bijbehorende nagels vast :-). Maar hij moest het onderspit delven. Ben inmiddels al dik over de helft, het schiet lekker op.
Gisteren kwam een bestelling binnen van een aantal handigheidjes die ik had besteld.
Dit is een hulpmiddel om stofknopen te maken. Ik had uit Eline's winterhuis een paar knopen geborduurd en ik vond het een heel getob om ze mooi in elkaar te krijgen, zodanig dat ik nooit meer aan een volgend setje begonnen ben. Maar ik denk dat het heel erg goed werkt. Ik ga weer snel een borduurtje maken voor op een knoop om hem goed uit te testen. Ik heb hem trouwens hier (klik) bij Naboqu gekocht.
Zo ook deze quiltsjablonen, de sterren zijn voor Miss Merry en de harten natuurlijk voor het hartjesquiltje.
De 5 cm. brede biaisbandmaker kwam ook mee en die lijkt me zo handig om de bies rond de quilts te maken en ook voor de Emma denk ik, want die tussenbanen meten ook ongeveer 5 cm., maar dat moet ik nog even bekijken. Het leuke lapje erboven kreeg ik cadeau als dank voor de bestelling. Ik vind dat altijd zo lief, bestel ook graag in die webwinkel, zo'n snelle service en het is altijd zo goed verzorgd.
Ik heb ook nog 2 kleine potjes nectarinejam gekookt, zo lekker, met kaneel, gember, kardemom en gemalen amandeltjes, ook nog wat grove stukjes amandel erbij, er kan natuurlijk ook amandelessence of amaretto in, maar dat had ik niet, was opperdepop, beetje citroensap, paar lepels gewone kristalsuiker,even doorkoken, testen op een koud bord, potjes vullen en klaar.  Maak tegenwoordig nog maar een paar potjes van de fruitsoorten, ik ben de enige die het eet en ik hoef geen 6 potten van dezelfde jam, zo is het veel leuker en heb je nog iets om te kiezen van de winter. Ik bedenk me nu opeens dat ik geen aardbeienjam heb gemaakt dit jaar, nou ja, sla ik die smaak over :-).



3 opmerkingen:

  1. Leuk Marian al die dingen, en jam heb ik ook gemaakt.
    Inmiddels hebben we een bramenstruik gevonden dus gister was de bramenjam aan de beurt. Proeft toch heel anders dan gekochte jam.
    Zo lekker op een hard wit broodje met roomboter mmmmmm:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk verslag!! Hier heb ik potjes gekregen van een lieve schat,.. heerlijk,..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk hoe de poes bovenop je breiwerk zit! Het zijn toch van die lekkere beestjes...
    Je hebt leuke spullen aangeschaft, en ik heb meteen even een kijkje via de link in de webwinkel genomen, altijd leuk...
    Knap dat je zelf jam maakt, ik heb het nog nooit gedaan en ik ben bang dat het ook niet aan mij besteed is. Ik ben ook niet zo'n keukenpietje...
    Maar lekker vind ik het wel, voor mij dus maar gewoon uit een potje van de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen