vrijdag 23 augustus 2013

Paniek in de tent

Allereerst wil ik degenen bedanken die op m'n vorige logje hebben gereageerd en op andere wijze hun deelneming hebben betuigd, dat geeft toch troost.

Vanmiddag wilde ik boodschappen doen en wil m'n sleutels pakken (je kent dat wel, grote bos met allerlei sleutels eraan , schuur, huis van de kinderen enz. enz.) liggen ze er niet. Al zolang ik hier woon hebben ze een vaste plek, leg ze daar blindelings neer. En niet vergeten, ik ben zelden iets kwijt, meneer zoekzoek, die hier ook woont loopt minstens 5 keer per dag z'n sleutel, bril of andere dingen te zoeken :-). Auto zat op slot, dus daar had ik ze niet in laten zitten, broekzak gekeken, nee ook niet, overal gekeken, in m'n tas, nee ook niet. Dan nadenken , woensdag was ik nog bij dochter geweest, spullen binnen gezet en toen ik weg ging de deur weer op slot gedraaid, boodschappentas had ik daar gelaten, die was van dochter. Toen ik daar wegging nog even met de buurvrouw gepraat die 's middags met vakantie ging, had m'n ouwe slobberbroek aan en daar zitten geen zakken in, dus ik moet ze in m'n hand gehouden hebben. Verder zoeken, misschien op bed gevallen, tussen de sprei gekeken, ook niet. En ineens wist ik het, woensdagmiddag naar kantklossen geweest en omdat ik dan m'n handen vol heb met de grote tas met het kussen, m'n schoudertas en dan nog de tas met benodigdheden, zo'n hobbytas met allerlei vakken en daar had ik ze even ingegooid en vergeten er uit te halen, netjes op z'n plek gezet met de sleutels er nog in. Wat was ik blij dat ze terecht waren, het was een benauwd halfuurtje.

 @ Elisabeth,   het dienblaadje van Xenos meet ca. 18 x 12 cm. Sorry dat het even duurde voor je antwoord krijgt, maar ik was het vergeten.

Ik heb ook nog gewinkeld, ruim een week geleden, ik vond bovenstaand vaasje en bij een tuincentrum de (nep)lathyrustakjes. Ik heb nog meer leuke dingen toen gekocht, maar die moet ik nog op de foto zetten, dat komt nog wel.
Voor manlief had ik eergisteren rode besjes gekocht, ik vind ze niet lekker en ze waren in de reclame, nou ja om een lang verhaal kort te maken, mijn ogen waren groter dan zijn maag :-) Schoonzoon, die ze ook heerlijk vind, een bakje schoongemaakte en geriste besjes gegeven en nog waren er heel erg veel over. Toen maar in een pannetje gedaan, paar lepels suiker erbij, scheutje vanille-extract, citroen had ik niet, dus dat weggelaten en gekookt, had ik toch 2 potjes verse jam  en het is lekker, 1 potje is alweer bijna leeg :-).
Bij de Action had ik een hele poos geleden 1 bol van dat T-shirtjes garen gekocht grijs en met 1 bol doe je niet zoveel, dus later nog bijgekocht, wist natuurlijk niet meer welke kleur grijs, dus ik had 2  verschillende bollen grijs meegenomen, toen had ik dus 3 verschillende kleuren grijs. En aangezien ik vorige week iets simpels wilde doen, iets wat ook snel af was, ben ik maar begonnen met breien.
Het ging inderdaad heel snel en hier was ik al aan de tweede bol garen bezig.
Voor de duidelijkheid heb ik hier een paar breinaalden nr. 2,5 met een sok er op gelegd. Zijn flinke breinaalden waar ik mee aan het breien was, nr. 12.
Alle drie de bollen zijn opgebreid en het breiwerk is gedaan. Aan elkaar genaaid en voila......
De voorkant, toch jammer van het kleurverschil, maar och, manlief vind dat het lekker leunt en daar is hij toch voor
en de achterkant van het kussen, de knopen moeten nog vervangen worden door donkergrijze of zwarte knopen, maar die had ik niet in voorraad en moet ik nog voor winkelen.






6 opmerkingen:

  1. Joh......heb jij ook een meneer zoekzoek? Wat grappig.
    Minder leuk is het als je zelf iets kwijt bent.
    Kussen ziet er behaaglijk uit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kussen is mooi hoor en op pennen 12 schiet lekker op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh vreselijk..., wat kan een mens toch zoeken naar iets belangrijks dat kwijt is! Maar gelukkig is de sleutelbos terecht, want die kun je niet lang missen!
    Ik heb nog nooit op breinaald nr. 12 gebreid, tjonge wat een kanjers..., vond je het wel fijn breien?
    Geen idee dat je dienblaadjes zou klein zouden zijn, het is zo'n maatje voor 2 kopjes hè..
    Ik heb er hier ook een paar staan, dus je snapt dat je me weer op een ideetje hebt gebracht (!)

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schrik, je sleutels. Gelukkig gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat kan een mens dan in paniek raken he? Dan krijg je het wel héél erg heet van de schrik, gelukkig dat je nog zo goed terug kon denken, en ja heren zoekzoek die zijn dik gezaaid, kijken alleen met hun neus!
    Ik vind je kussenhoes heel leuk en hij leunt ook nog goed, wat wil je nog meer!;))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat kan een mens dan in paniek raken he? Dan krijg je het wel héél erg heet van de schrik, gelukkig dat je nog zo goed terug kon denken, en ja heren zoekzoek die zijn dik gezaaid, kijken alleen met hun neus!
    Ik vind je kussenhoes heel leuk en hij leunt ook nog goed, wat wil je nog meer!;))

    BeantwoordenVerwijderen