vrijdag 9 augustus 2013

Speldenkussen

Een poosje geleden zag ik op internet een heel erg leuk speldenkussen van een sterretje, natuurlijk de foto niet opgeslagen en ik wist ook niet meer zo goed hoe het er uit zag.
Wel alvast malletje opgezocht en kartonnetjes geknipt, in de stofjes gezocht, maar eigenlijk niets naar m'n zin gevonden. En toen kwam ik op het blog van Marijke (klik) naar beneden scrollen en daar zag ik ongeveer het sterretje wat ik wilde maken en precies in de stofjes die ik wilde hebben. Ik wilde hem alleen een heel stuk kleiner hebben.
De stofjes besteld en hup aan de slag :-)
Stofjes om de kartonnetjes geplakt en aan elkaar genaaid.
Het blauwe stofje had ik zelf en paste er mooi bij.
Na het aan elkaar naaien de kartonnetjes verwijderd en langs de naden door geregen met een dubbele draad DMC mouliné. Fiberfill op maat geknipt.
Met een paar kleine veiligheidsspelden de puntjes aan elkaar gespeld en dichtgenaaid, was wel een gefrut, maar het is gelukt!!!!!



Voor- en achterkant, nu het dienblaadje nog voorzien van een bodempje met de roze stippeltjesstof, de werkwijze voor het blaadje staat ook op het blog van Marijke, nog een beetje verder naar beneden scrollen. Heb het blaadje van Xenos ook, maar dat vind ik te klein, ik heb een iets grotere, die je ook nog om de bankleuning kan klemmen. Vind ik handiger :-). Het vervolg komt later.............




5 opmerkingen:

  1. wat een leuk speldenkussen! dank je voor de uitleg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedaan dat speldenkussen. zo is ie meteen ook wat dikker en prikken de spelden er niet zo snel aan de onderkant doorheen :-)
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen