vrijdag 6 september 2013

De eerste top die af is.

De top van Miss Merry is af en ik ben er tevreden over, nu dubbelen en het quilten komt later wanneer het wat kouder is, hoef nu nog geen warm dekentje over m'n benen :-).
Er komen nog heel veel foto's aan, dus ga er maar voor zitten.
Dit boek had ik in de webwinkel van de dikke meneer gezien, maar ik vond hem te duur voor mijn portemonnee, het is een heel dik boek met veel leuke recepten en knutsels er in. Ik had hem op m'n verlanglijstje geplaatst en tot mijn verbazing kreeg ik van de week een mailtje van de dikke meneer dat het boek op mijn verlanglijstje afgeprijsd was en of ik een kijkje wilde nemen. Dat heb ik gedaan en het was wel heel erg veel afgeprijsd, meteen besteld en de volgende dag al binnen. En ik heb er totaal geen spijt van.
Het volgende boek zag ik bij haar (klik) op de verkooppagina. Ik ga daar wel eens vaker kijken en dit boek had ik al een poosje zien staan, maar omdat ik al zoveel patchworkboeken heb, wilde ik hem eigenlijk niet aanschaffen. Tot mijn oog ineens op de donkere quilt viel en toen wilde ik het boek toch graag hebben en kijk eens wat een leuke quilt dat is.
Ik vind het patroon geweldig en bij het doorkijken van het boek kwam ik nog zoiets moois tegen.
Vind ik ook zo leuk, met rode en groene kleuren voor kerst, niet zo groot, leuk zo'n tafelloper met de placemats op tafel te hebben liggen. Maar ik denk dat dat wel volgend jaar of nog later wordt, of misschien toch voor de afwerking/achterkant de naaimachine er bij pakken. Nu doe ik nog alles met de hand, veel leuker, maar voor de grotere delen is het misschien handiger om het met de naaimachine te doen, hoewel ik daar een erge hekel aan heb.
Een jaar of wat geleden heb ik ooit op een old-timerbeurs een paar schiet weefspoelen gevonden en die zijn toen mee naar huis gegaan. Vind het nog steeds zo raar dat die daar lagen, daar verwacht je zoiets toch niet. En nu kwam ik bij Crown stitches in de webshop en wat zag ik daar.....
Een soort van langwerpig kussentje wat precies in de weefspoel past, dat moest ik natuurlijk hebben, die spoelen had ik toch niet voor niks gekocht :-). En daarnaast ligt een patroon van een speldenkussen, was afgeprijsd en vond ik zo leuk, die er ook maar bij besteld.
Bij Wilma, van de link hier boven zag ik ook leuke peren van stofjes en gelukkig stond er bij waar ze ze had gekocht.
Ik ben meteen naar de webshop van atelier Bep (klik) gegaan en heb daar het pakketje besteld, ben al bezig geweest met de eerste peer, nog niet af, maar had wat beginnersfoutjes. Merk ik toch dat ik nooit zulke dingen heb gedaan :-). Allereerst zag ik dat er 5 stofjes in het pakketje zaten, dus ik denk goh, leuk afwisseling, ik vergat dat het vijfde stofje voor de blaadjes waren. Vier keer het malletje geknipt, nee sufferd, er moeten er twee in spiegelbeeld anders kan je nooit A aan A vastnaaien. Gelukkig is er genoeg stof voor 3 peren, dus niet erg, wel opletten bij de volgende hoe ik ze ga knippen.
Nog een beetje in de winkel rondgesnuffeld en daar kwam ik ook dit leuke patroon van een hart tegen, een naaldenboekje, speldenkussen en klein opbergzakje in een, ook zo leuk, die moest ook natuurlijk hier naar toe komen. Ik verveel me niet van de winter, gelukkig voorraad genoeg ingeslagen.
En ik ben nog niet klaar met bloggen en foto's plaatsen :-).
Bij de Hema vond ik een deegstempel voor koekjes, zo leuk, dus die ging ook in de tas mee naar huis, gisteren deeg voor shortbread gemaakt en vanmorgen gerold en koekjes uitgestoken en gestempeld. Maar helaas is dat deeg eigenlijk niet geschikt, te vet en dus zie je bijna niet meer dat er een stempel op staat, maar de smaak is prima.

En deze koekjespot had ik een paar weken geleden gekocht in de uitverkoop, die foto moest ik nog steeds maken en ik heb nog meer, maar die komen later, want anders wordt dit blogje zo erg lang :-).
De pot is uit de serie Natuurlijk Yvon van Yvon Jaspers.

En zo ziet het er uit als de koekjes er in zitten, er kunnen er erg veel in gelukkig :-). De volgende koekjes die ik ga bakken zijn gemberkoekjes, zijn zo lekker en misschien zie je dan wel de stempel er in staan. Maar dan moeten deze eerst op zijn, maar dat zal wel geen probleem geven ;-).
Zo en nu gaan we nog even naar de tuin.
Dit zijn de appeltjes uit het boompje van Bart, een goede oogst en ze gaan in de appeltaart, dan vind ik ze het lekkerst.
Ik ben hier en daar in de tuin wat fluweelbomen aan het snoeien en dit is de foto voordat ik aan de rechterkant begon te snoeien.

En dit is erna, de tak die er nog zit en die erboven zijn, die moeten met de kettingzaag, dat lukt me niet met de handzaag.

En dit kwam er af, behalve dan de hele kleine takjes en de bladeren, die zijn de kliko ingegaan en de bak met houtjes heeft zoon net mee genomen, die kan weer lekker de open haard er mee aanmaken en ik ben ze kwijt. De volgende lege bak staat alweer klaar voor me klaar voor de andere fluweelbomen.
En deze tomaten- en paprikaplanten had ik voor moederdag gekregen en hebben binnen gestaan tot ze leeg waren. Daarna heb ik ze buiten gezet en water gegeven en tot mijn verbazing zitten ze weer aardig gevuld met kleine tomaatjes en paprikaatjes. Hopelijk krijgen ze het niet te koud, anders moeten ze weer naar binnen, maar wel leuk dat ze het weer doen.






6 opmerkingen:

  1. Leuk al die fotoos, en inderdaad je hoeftje niet te vervelen deze winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk lang blogbericht van je!
    Tjonge, een heleboel foto's om van te genieten...
    Je top is erg mooi geworden, vind ik. De afwisseling van patchwork met stitchery is prachtig. Quilten is ook leuk om te doen hoor, je ziet je werk gewoon veranderen...
    Je hebt echt prachtige boeken gekocht.., ik moest wel lachen hoor om de uitdrukking de dikke man... Die kende ik nog niet!

    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig quiltwerk en wat een inspirerende boeken. Krijg zo zin om zelf te gaan quilten! In de herfst zit jij met een gequilt dekentje op je schoot een kopje koffie in de hand en een gemberkoekje voor de kachel met hout van je fluweelboom ;-). Wat een heerlijk vooruitzicht!. Groetjes, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje, en ik maar denken dat ik veel plannetjes heb. Jij kunt er helemaal wat van. Voor jou mag de winter vast lang duren.
    Die koekjesstempel van de Hema, da's een goeie tip, die ga ik van de week ook maar eens halen. En dat boek van Pippa, ik had geen idee dat daar ook zoveel knutsels in staan. Misschien kom ik het boek van de week in de stad tegen, ga ik toch eens bladeren.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Your quilt is just beautiful. Looks like you have been having a lot of fun my dear. You have found a great book I may have to try and find that one?
    Hugs
    donna

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your quilt is just beautiful. Looks like you have been having a lot of fun my dear. You have found a great book I may have to try and find that one?
    Hugs
    donna

    BeantwoordenVerwijderen