zondag 29 september 2013

Stilleven

Kijk, zo ziet het er uit wanneer we even pauze nemen. Mag ook wel, nadat we de afgelopen dagen
dit
gezaagd hebben, de inspecteur-generaal heeft het goedgekeurd, dus we zijn verder gegaan met
met het vullen van deze 8 zakken, tussendoor zijn er ook gevulde zakken opgehaald en er staan er al weer 5 klaar met brandhout. Nu hebben wij het er warm van en volgend jaar hebben zoon en schoondochter het lekker warm :-).

 De kleine takken zijn versnipperd en daar ligt nu ook een hele berg van in de tuin, hebben we volgend jaar een bergje mooie aarde om het daar op te hogen.
Alle wilgentakken zijn weg, op nog een paar kleintjes na die in de hakselaar moeten.

Het is daar weer lekker leeg, nog niet alles, maar er komen nog meer mooie dagen aan.

En nu zijn we naast de oude schuur bezig, ook dit moet allemaal nog verwijderd worden, dus voorlopig zijn we nog niet uitgezaagd.
De eerste plakken zijn weer gezaagd, op naar de volgende boom.

Ik zag vanmorgen dat er in de rode boscoop appelboom vogels zaten en er was een appel weg. Ik dacht dat er maar drie inzaten, er bleven er twee over die ik zag. Snel er naar toe gelopen en onderaan waren ook nog wat appels verstopt, dus toch nog een aardig oogstje, jammer genoeg ook de voorste twee aangepikt, maar alla, ik heb toch genoeg over voor een appeltaartje :-)

De stoffen peren van Atelier Bep zijn ook eindelijk af, niet allemaal perfect, maar och, de laatste was al een stuk mooier dan de eerste. Ze staan toch wel leuk.
Bij X.enos zag ik deze kartonnen doos, erg leuk om er een borduurtje op het deksel te maken en de doos in een bijpassende kleur te schilderen. Ik heb al een borduurtje opgezocht, maar moet toch nog even wachten tot het buiten niet zulk mooi weer meer is.
Maar ik heb ook niet helemaal stil gezeten, bij diezelfde winkel heb ik een spanen doos gekocht en dat is deze opbergdoos geworden
Donkergrijs geschilderd, printje er op geplakt, vernisje er over en een kantje langs de rand van het deksel geplakt. Ooit ergens op internet gezien en dat is blijven hangen, het printje had ik gelukkig opgeslagen. Perfect om de klosjes quiltgaren in te doen. Past er nog makkelijk in :-) heb daar nog niet zo veel van verzameld.







4 opmerkingen:

  1. Hard gewerkt!
    Dat doosje is zó mooi geworden! Je brengt me op een idee.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig Marian en die peren vind ik het einde.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook jou blogjes weer allemaal gelezen. Ja, het is weer herfst!
    Je hebt het ook weer druk gehad deze zomer. Het doosje is helemaal te gek geworden!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen