zaterdag 19 oktober 2013

Niet stilgezeten

Het is al weer bijna 2 weken geleden dat ik m'n vorige logje schreef, maar in de tussentijd heb ik niet stilgezeten. Buiten het werk voor de poppenhuisbeurs volgende week in Apeldoorn heb ik nog wat andere dingen gedaan.

 Deze foto hoort eigenlijk onder de andere 2 foto's maar hij wil niet, dus dan zo maar, bovenstaand gedeelte moet nog gemaaid en opgeruimd worden.

 Manlief heeft met de bosmaaier het eerste stuk van het landje gemaaid, ik heb het gras bij elkaar geharkt en daarna met de kruiwagen naar de groenbak gereden en die weer verder gevuld, we zijn nog lang niet klaar daar, maar het begin is er weer.
We schieten ook lekker op met puinruimen, groen weg snoeien en de wortels uitgraven, we krijgen weer ruimte op het erf. De puinbak die we hadden staan was vol en is weer weggehaald en we hebben al weer een nieuwe besteld.

Uit het nieuwe boek van Arne en Carlos ben ik begonnen aan een Noorse muts, die eigenlijk voor schoonzoon bestemd was, maar...... hij is een beetje groot uitgevallen, ben nog even op zoek geweest naar een hoofd wat er in paste. Dat bestaat denk ik niet, maar hij past wel over een flinke theepot heen :-), maak hem wel af en dan wordt het een theemuts :-). Heb wel het goede garen en de goede maat breinaalden gebruikt, maar och een fijne warme theemuts is ook niet weg.
De bovenstaande sokken heb ik ook afgebreid, hoefde er nog maar eentje, dus gauw weer een paar klaar.
Na de afgelopen weken met bomen, takken, zakken hout gesleept en gezeuld te hebben werd het weer wat slechter en dochter had in het begin van de week vrij en we hebben gewinkeld, 1 ochtendje maar, we gingen om 9 uur weg, eerst iets ophalen wat ze op marktplaats had gekocht en daarna lekker geshopt, om 12 uur waren we weer thuis en wat de bomen en takken niet voor elkaar konden krijgen, lukt het dit winkelochtendje wel, ik kreeg een spitaanvalletje. Was ik niet blij mee, met pijnstillers ben ik de eerste dagen doorgekomen en sinds vandaag gaat het wel weer, het weer was goed en ben weer lekker aan de zaag gegaan :-). De fluweelboompjes bij het klompenhok waren dit keer aan de beurt. Lekker weer ruimte en licht gekregen.
We kunnen weer overal heen kijken.
 En inmiddels is dit groen ook weer opgeruimd en in stukken gezaagd, heb weer 1 kliko vol en voor zoon 2 zakken met hout.
Manlief is natuurlijk ook niet stil blijven zitten en heeft achter alles opgehoogd en een tegelpaadje naar de schuur gemaakt
het is weer wat ingezakt en moet nog meer opgehoogd worden en dan zand en wat meer tegels, maar voorlopig ben ik al heel blij en hoop voortaan van
deze binnen loop bagger verschoond te blijven. Het scheelt wel dat de tegels er liggen.
De dagen dat ik niet zoveel kon doen en ook niet zo lang achter elkaar kon zitten heb ik mij op een viltpakketje gestort. Vind vilt altijd zo leuk om mee te werken, het rafelt niet en is makkelijk te verwerken.
Dit is nog maar het beginnetje, ben nog lang niet klaar, de laarsjes moeten schaatsjes worden, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het ga doen. Volgens de beschrijving pijpenragers bekleden met vilt en die aan de onderkant naaien en aan de voorkant in een krul buigen, maar ik wil het anders, dus denk er nog even over na.







6 opmerkingen:

  1. Meis, je gaat weer als de brandweer!
    Leuk die sokken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat hebben jullie een bergen werk verzet Marian, maar wat wordt jullie tuin groot!!!!!
    En dan ook nog ff tussendoor een stel sokken en een muts voor een groothoofdig persoon! Toppie hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is toch ook mannenwerkt, is niet vreemd dat je dan problemen met je rug krijgt, maar het is wel lekker ruim nu. Je breiwerk ziet er ook geweldig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bezig bijtje hoor, doe maar voorzichtig met die rug.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je ben echt weer super bezig Marian
    je sokken vind ik ook weer heel leuk en lekker warm

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het leek me altijd leuk om een groot stuk grond om je huis te hebben, maar nu ik zie hoe druk jullie er altijd mee zijn, bedenk ik mezelf wel... Tjonge, wat kost dat een energie en tijd. Maar je wilt er ook geen wildernis van maken, dus moet je wel aan de slag!
    Je thee-muts is leuk!

    BeantwoordenVerwijderen