zondag 6 oktober 2013

Ze zeggen

dat bij de buren het gras altijd groener is, in dit geval is het water bij de buren lekkerder :-)
Buurkat James komt elke ochtend water drinken bij ons.
Van de week zouden we een dag regen krijgen en toen heb ik mezelf verwend met het nieuwe Arne en Carlos boek en heb ik geprobeerd dubbel te breien. Het ziet er aan de buitenkant redelijk uit, dus ik dacht:  hoera, ik kan het
Het ziet er redelijk goed uit, maar toen ik het aan de onderkant bekeek, zag ik dit
en dat lijkt me toch niet zoals het hoort, gewoon los van elkaar, ga bij haar nog eens kijken, zij heeft een filmpje er over gemaakt en wat ze gebreid heeft, ziet er prachtig uit. Maar dat moet nog even wachten tot het weer gaat regenen want wij zijn weer verder gegaan buiten. Er zat een dode boom naast de schuur, die omgetrokken, dat ging goed, maar de rest kwam mee, dus dat zat niet zo stevig, ook aan de onderkant was er eentje vermolmd, dus maar goed dat alles naar beneden kwam. Ook al omdat er onder geen grond zit, maar een betonnen bak, waar vroeger de varkens in liepen.









Kijk en dan heb je ineens heel veel te doen. Eerst maar alles afgezaagd zodat het pad naar achter vrij blijft, daarna de boom in stukken gezaagd.
Het pad is gelukkig weer vrij.
Er wordt druk gezaagd en in zakken verpakt
Daarna was het weer opgeruimd en de grote stukken komen nu aan de beurt.
Er komen behoorlijke plakken van af en daarna moet de wortel verwijderd worden en dan komt er wat tevoorschijn




En nu ligt die grote bonk wortels daar en we weten even niet hoe we daar verder moeten, dan maar aan de achterkant aan het ruimen, daar ligt nog heel veel puin. Flink gesjouwd en dan blijft er toch weer wat over.
Er komen onder die grote betonplaten deze spullen tevoorschijn. Ooit uit het oude kippenhok gegooid en alles opzij om het riool te graven en erg lang blijven liggen, maar nu eindelijk..... jammer dat de ketel zo gebutst is
en ook nog wat zinken spullen, en wat emaille spul.
We kunnen achter weer naar de sloot lopen, wel weer fijn dat die rommel opgeruimd is.

Deze puinzooi lag er, dus jullie kunnen wel nagaan hoeveel zooi dat was. En ik ben ook nog in de tuin zelf bezig geweest
Daar heb ik de fluweelbomen aan de rechterkant wat gesnoeid, kan nu weer de tuin inkijken. De anderen moeten nog, maar eerst de kliko's leeg, ik heb de afgezaagde takken, de dunne dan, in de grote groencontainer gegooid en die is nu al aardig vol

en die ruimte die over is, daar moet andere troep op, die fluweelbomen komen dan later nog wel, die gaan de lege kliko in.
Waar ik ook heel blij mee ben is dat de vuilcontainer voor m'n raam weg is, gelukkig opgehaald en alle wortels daar zijn inmiddels ook uitgegraven, daar konden we nu weer bij. Het is daar nu helemaal leeg, geen groen sprietje meer te zien.

Nog een lekker appeltaartje voor het weekend gebakken, was vergeten een foto van de hele taart te maken, maar och, hij was erg lekker, ik heb voor vanavond nog 2 kleine stukjes over, manlief en ik hebben hem samen opgegeten.
De tomatenplant had ik weer binnengehaald want ik vond het te koud worden en kijk eens, ik ben er al weer heerlijk van aan het plukken
net als van de paprikaplant, die doet het ook weer, de blaadjes zijn niet meer om aan te zien, maar de paprikaatjes doen het prima.
We vonden buiten ook nog een tegeltje van een paardje, ziet er best wel leuk uit, toen ik het omdraaide zag ik tot m'n verrassing
aan de achterkant het logo van Mercedes-Benz en ik heb geen idee wat het paard met een mercedes te maken heeft. Ook niet voor welke gelegenheid deze tegeltjes uitgegeven werden. Nog nooit van gehoord. Zo dit was weer een hele lange blog met veel foto's en ik ga nu van m'n welverdiende rust genieten, lekker met de voetjes omhoog met m'n e-reader in de hand met een boek van Nora Roberts - Eerbetoon.











7 opmerkingen:

  1. Hè wat een lekker lang verhaal weer!
    Ga jij maar fijn met je beentjes omhoog...je hebt het verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, wat hebben jullie een hoop werk verzet. Fijn dat het nog zulk mooi weer is!
    Bij het dubbelbreien heb ik met één kleur opgezet en ben in de eerste naald de steken om en om gaan breien. Dan is de onderkant wel dicht. Succes met je volgende poging :-)
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo he wat een werk hebben jullie hier aan gehad maar ziet er wel steeds beter uit hoor.

    Gr lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, dat was hard werken, maar zal een voldaan gevoel geven

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het lijkt wel schatgraven daar bij jullie, en verdient hoor je rust met de benen omhoog.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een werk geeft zo'n grote tuin, groot stuk land toch altijd... Dat jullie daar toch altijd weer de moed voor op kunnen brengen, want er gaat toch wel veel energie en tijd in zitten!
    De appeltaart zou bij ons ook niet lang blijven staan, wat ziet hij er lekker uit!
    Ik ben wel benieuwd naar de geschiedenis achter dat bijzondere tegeltje...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk verhaal Marian , jullie hebben trouwens bergen werk verzet echt geweldig . Je vondsten zijn ook heel leuk
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen