zondag 17 november 2013

Dat is lang geleden

sinds ik voor de laatste keer geblogd had, maak ik gauw goed.

In de tuin groeien overal de paddenstoelen, deze is van een paar weken geleden. Van de hevige storm hebben we eigenlijk geen last gehad, komt natuurlijk ook omdat we de bomen op tijd hadden gesnoeid.
Alleen een flinke tak van de grote spar was er uit gewaaid en die kwam in de tuin terecht, kon geen kwaad.
En ik kwam overal sparre appels tegen, daar doe ik niks mee, dus die mochten overal blijven liggen.
Eind oktober was ik natuurlijk weer op de poppenhuisbeurs in Apeldoorn en het was weer zo gezellig. Ook met onze buur standhouders was het weer lachen. We hebben echt een heel leuk ploegje daar.
Ik kijk alweer uit naar de volgende beurs in april, dat lijkt nog ver weg, maar voor je het weet is het al weer zover. Ik heb dit keer niet zo heel veel gekocht, maar wel weer enkele dingen op sneeuwmangebied.

Een sneeuwmantaart, twee gevulde koekblikken met sneeuwmannen er op en kommetjes met sneeuwmankoppies. Verder nog een setje met brillen, breinaaldjes van Heidi Ott (die breien het fijnst), bij de hobbyshop wat stolpjes met onderbordjes. O ja, heb ik geen foto van, maar een vitrine kastje gekocht bij Fred, de kachelsmid. Moet nu toch zo langzamerhand de sneeuwpopjes tentoon gaan stellen. En een potje beige verf om de winkelkastjes te schilderen. De kleur is passend bij de Bespaq grutterskast die ik er in wil hebben.
En bij de verloting ten bate van de kinderafdeling van het Rijnstate ziekenhuis heb ik twee breipatronen en een set breinaaldjes gewonnen. Prijs was beschikbaar gesteld door Le Petit Tricot.
Met een vriendinnen mailgroepje ga ik een muizenhuisje maken, ieder z´n eigen huisje natuurlijk en dit is het eerste proefmuisje van vilt, niet helemaal geworden zoals ik het wilde, maar als speelgoedknuffel is het wel geschikt.
Onze dochter vond de garendoos van mij zo leuk, dus mocht ik er ook een voor haar maken, in haar kleuren en dat is aardig gelukt.
Een mandarijnkistje gesloopt en daar garenkaartjes van gezaagd.
Dat is ook gegaan zoals ik wilde en ik had ergens op internet gezien hoe er van hout een egel gezaagd was om er garen om te winden. Ik had nog een plankje kersenhout, daar een tekeningetje op gemaakt en uitgezaagd.
De details met het houtbrandapparaat er op gebrand, garen opgewonden en dan is dit het resultaat, degene aan de linkerkant met het paarse garen is inmiddels naar de buurvrouw verhuisd.
Aan de sokkendeken SYB is ook nog gewerkt, heb nu al 9 rijen er aan vast zitten, natuurlijk weer blokjes gebreid, zo wordt hij steeds groter en op een koude avond is hij heerlijk over m´n schouders, zo lekker warm.

Natuurlijk heb ik ook weer een paar sokken gebreid, er zijn er een paar versleten, dus de voorraad kan weer aangevuld worden, heb al weer wat op de pennen staan, gaat lekker zo.
Niet te vergeten dat ik ook nog iets op lapjesgebied heb gedaan, van Atelier Bep had ik een pakketje gekocht met het patroon en materiaal om 2 pompoenen te maken, ik heb er een gemaakt, de tweede komt later, volgend jaar of zo :-).
Nog even het ergernisje van de week, ik heb regelmatig een fles limonadesiroop en dat zijn van die ellende doppen. Kijk, je klapt de bovendop omhoog, dan trek je aan het ringetje en dan is het de bedoeling dat de binnendop loskomt. Nou dat kon ik voor de zoveelste keer wel schudden want dat .............ding brak weer af en dan sta je weer te hannesen met een mesje om het er uit te krijgen.
Zo dat was even tussendoor :-).
Ik had in juli/augustus bij Harlekino een punchboard gepre-orderd, kreeg extra korting en ik wist dat ik er dan moest op wachten tot het uit Amerika aangeleverd was en ja hoor begin november kreeg ik hem binnen. Er zijn verschillende punchboards en deze is om cadeautasjes te maken in verschillende maten. De middelste maat is precies goed om van een A4tje een tasje te maken, is zo leuk, printje op het papier en lekker los gaan.
Ik heb er al een aantal voorbereid, hoef ik straks alleen maar aan de onderkant te plakken en een koordje of lintje door te doen. Ze nemen zo wel minder ruimte in dan wanneer ze helemaal klaar zijn.









2 opmerkingen:

  1. Zo wow wat heb jij veel omhanden, je verveeld je geen minuut hahahahaha En voor die limonade kocht ik een ander merk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij hebt genoeg om handen,de sokken zijn ook heel mooi geworden,ook de kleur.
    En de deken ook super groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen