vrijdag 29 november 2013

Gordijntjes en zo

Ik was in het voorjaar opnieuw begonnen met gordijntjes haken zoals m'n vaste lezeressen misschien nog wel weten en ik heb het weer opgepakt. Schiet nu al lekker op, ik moet 205 toeren en ik heb er al 150 bij het gekleurde draadje. Dus nog even het weekend doorhaken en ik heb het eerste gordijntje af.
Natuurlijk zijn er ook weer sokken van de naalden gegleden, deze zijn van Opal gebreid, weet niet meer welke soort want ik ben de banderol kwijt.
Vorig weekend waren dochter en schoonzoon een weekendje naar Brugge en ik mocht voor de katten zorgen, na het weekend kreeg ik wel een heel toepasselijk cadeautje, een schattig blikje met
een heerlijke inhoud, inmiddels zijn ze wel op :- en ze waren toch lekker..........
Wat ook heel erg lekker is zijn deze hyacinten, kennissen kwamen op bezoek en namen deze pot voor mij mee, ik ben gek op de geur hier van en geniet er nog elke dag van.

Het volgende tussendoor werkje staat al op stapel want ik las hier (klik) over de advent-slinger en ik wil  die ook maken, het patroon van de basis staat er al op.
Ik vind hem zo leuk, de foto is van Ravelry, daar staan de Engelse patronen op, maar ik vind het makkelijker om de Nederlandse patronen te volgen en dan elke dag een klein breiwerkje, kijken of ik dat vol kan houden of de tijd er voor kan vinden.

Soms is het hier in huis net een slapstickfilm :-) Ik doe 's avonds altijd de buitenlichten aan en 's morgens doe ik ze weer uit, maar soms loopt dat wel eens mis. Zo had ik van de week 's morgens zoals gewoonlijk de buitenlichten uitgedaan en 's avonds toen het schemerig werd de lichten weer aan en toen ik dat gedaan had, was het ineens een stuk donkerder, ze bleken achteraf  nog te branden toen ik ze aandeed :-), dus ik doe ze weer aan en loop naar de kamer en vraag aan manlief, had jij de lichten vanmorgen uitgedaan, hij zegt ja en toen zei ik, nou dan heb ik ze ook uitgedaan. Denk nergens over na en kom later weer de gang in zijn de lichten weer uit. Had manlief, denkend dat ik ze uit had gedaan, ze ook weer aangedaan en dan gaan ze weer uit, dus ik heb ze maar weer aangedaan :-). Kunnen jullie het nog volgen.



3 opmerkingen:

  1. hahahahaha, herkenbaar Marian, denk dat de leeftijd is hoor.

    Leuk je gehaakte gordijnen, weet nog dat je ze toen gemaakt had en niet helemaal tevreden was.

    Lekkere chocolaatjes ook en wat een prachtig blik, dat is alleen al een mooi kado. Hier eten we lekkere lindt chocolade gevuld met marsepein. Probeer me wat te beperken want wel heel slecht voor de lijn natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat herinner ik me nog dat je gordijntjes aan het haken was... Soms blijven dingen een tijdje liggen, maar als je het dan weer tevoorschijn haalt is het weer helemaal 'nieuw' om te doen. Wat zul jij haken dit weekend!
    Enne... houd de lichten maar gewoon aan, want het blijft tegenwoordig bijna de hele dag donker...
    Echt de donkere dagen voor kerst hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gordijnen haken heb ik ook al heel veel gedaan,
    Had toen allemaal Durable boekjes,
    Chocolade oh wat lekker.
    De sokken zijn ook heel mooi geworden,leuke kleuren ook.
    Groetjes Hetty,

    BeantwoordenVerwijderen