zondag 15 december 2013

Kijk eens

wat ik van vriendin Tineke heb gekregen, allemaal sneeuwmannen voor m'n verzameling. De zittende sneeuwman is van vilt gemaakt, zo knap in elkaar genaaid en de kleintje in het doosje zijn van cocktailprikkers gemaakt. Ik ben er zo blij mee, nogmaals dank je wel.
En het eerste gordijn hangt, moet nog gewassen worden, dus het wordt nog wat korter en smaller en het koord moet nog afgewerkt worden, de draden hangen er nog bij, maar dat doe ik als het gewassen is en op maat gemaakt kan worden, er moet nog een lusje en natuurlijk aan het gordijntje zelf een knoopje aan weerkanten gemaakt worden.
Aan het tweede gordijn wordt al weer gewerkt, het begin is er al.

De raamhanger ook opgehangen, die lag al even klaar, nu nog die met de vogeltjes, maar daar kan ik nog niet zo makkelijk bij, eerst de opgestapelde tijdschriften en boeken opruimen.
Ik zeg natuurlijk wel heel makkelijk de raamhanger ophangen, maar dan moet ik eerst haakje opzoeken, gevonden en er dan achter komen dat de priem om het gaatje voor te boren niet op z'n plaats ligt, dus eerst nog even zoeken. Nou ja al met al ben ik er toch een ruim uurtje zoet mee geweest, maar het ding hangt!!!!
Deze figuurtjes voor de adventsslinger heb ik gisteren gebreid, ben niet helemaal tevreden over de krans, had ik wat meer in elkaar moeten draaien, maar och misschien volgend jaar, nu moet ik nog alle zeilen bijzetten, loop nog 2 figuurtjes achter, maar dat komt vandaag wel weer goed, een heb ik al voor de grootste helft af.
Nog even het totaalplaatje tot waar ik ben, 13 figuurtjes, misschien morgen met 16 figuurtjes.




7 opmerkingen:

  1. Wat een leuk cadeautje Marian, je gordijntjes worden mooi en driftig aan de advent je bent wel druk bezig, maar het wordt dan ook wel wat!;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk cadeautje Marian, je gordijntjes worden mooi en driftig aan de advent je bent wel druk bezig, maar het wordt dan ook wel wat!;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk cadeautje Marian, je gordijntjes worden mooi en driftig aan de advent je bent wel druk bezig, maar het wordt dan ook wel wat!;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je adventslingertjes worden leuk!
    Je gordijn ook trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, mooi en vrolijk is dat allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi je gordijntje en die advent slinger. Vind dat kleine sokje supergrappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk je gehaakte gordijntje! Ik had ze vroeger ook in het oude huis, nu staat het niet meer bij ons. Maar ik heb ze nog wel bewaard.
    Ik vind je adventslinger erg leuk, weer eens wat anders dan de adventsjaal. En je ziet hem elke dag groeien...
    Waar heb je hem vandaan? O, misschien heb je dat een paar berichtjes terug al weer vermeld. Ik zal zo eens even kijken.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen