vrijdag 10 januari 2014

Dat is al weer een tijd geleden

dat ik geblogd heb, ik heb heel veel gehaakt en gehaakt.... kijk maar.
Het tweede gordijntje is af en ik ben met de roosjesrand van het derde gordijntje bezig en dat schiet ook al lekker op, ben aan het laatste roosje begonnen en dan kan ik aan het bovenstuk beginnen. En de gordijnroetjes die ik eerst had vervangen voor iets anders. Ik had van (nieuwe) ouderwetse, die met een plakdingetje aan de zijkant van het kozijn geplakt zitten en dan een pinnetje hebben waarop het roetje past dat uitschuifbaar is. En heel erg snel doorbuigen. Heb ik een poosje over nagedacht, gekeken wat er te koop is en kwam toen op het idee van zo'n stang waarop een douchegordijn hangt. Werkt perfect, buigt niet door en ook zo weer te verwijderen zonder schroeven, haakjes en dergelijke.
Nog een paar foto's van Speedy, want die vond dat de kerstboom wel lang genoeg had gestaan en is vast met aftuigen begonnen :-)

Lekker actief dus :-), de adventsslinger is ook weer opgeborgen en nog niet helemaal af, moet nog steeds onderdeel 24, nou ja, dat komt volgend jaar dan wel.
Ik heb ook weer gesponnen, gekleurde bayardine en
zelfgeverfde blauwe merino superwash wol, nu nog twijnen, ben benieuwd hoe het gaat worden.
Nog even als mosterd na de maaltijd. Voor de kerst heb ik nog een stukje voor in het poppenhuis gemaakt, gewoon lekker naturel hout met wat groen.
Met een poppenhuismailgroep was ik de happy mailer en kreeg ik bovenstaande slofjes en pantoffels, ik ben al druk bezig voor de volgende happy mailer, want nu is het mijn beurt om iets naar een andere mailer op te sturen.
Terwijl ik dit logje zat te tikken zag ik iets bewegen in de tuin, het bleek een fazant te zijn. Ik had hem al eerder gezien in het weiland hiernaast, maar in de tuin nog nooit. Een foto kon ik ook niet eerder maken, want ze zijn zo schichtig, ze vliegen zo weer weg, maar door het raam is het nu toch eindelijk gelukt om hem op de foto te zetten.
Zou bijna m'n kerstengeltje vergeten, het is een kleintje, maar die past net op het topje van de kerstboom, zelf geklost en ik ben er reuze trots op,wil eigenlijk voor de volgende kerst een iets groter engeltje klossen voor op het topje van de boom.




2 opmerkingen:

  1. Mooi worden je gordijntjes, en leuk die fazant. Vind ze altijd zo`n grappig geluid maken, net een oude ford van vroeger.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi engeltje! Ik denk trouwens dat het gezichtje beter wordt als je de ogen wat lager zet, ongeveer halverwege.
    De gordijnen vereisen wel doorzettingsvermogen maar dan heb je ook wat. Altijd leuk om iets nuttigs voor in huis te maken, waar je nog jaren naar zult kijken!

    BeantwoordenVerwijderen