donderdag 23 januari 2014

Framed flowers

Ik las op het blog van Busy Bessie over de framed flowers van Gingini, aan de rechterkant van dit blog staat een plaatje en wanneer daar op geklikt wordt kom je op Gingini's blog en kan je er alles over lezen. Ik doe natuurlijk mee, ben bang dat ik mij anders ga vervelen :-). En wil voor de achterkanten dezelfde stof hebben en ik heb niet in voorraad wat ik wil, dus had in de planning om naar de markt te gaan vandaag. Het regende behoorlijk vanmorgen en nu eigenlijk nog, dat ik de planning maar veranderd heb, kijk volgende week wel. Ik ben natuurlijk wel vast met de voorbereiding begonnen, ik had nog een lap gewassen effen net niet witte katoen die vast in 12 lapjes geknipt, velletje freezer papier gepakt en daar de vormen in spiegelbeeld op getekend en uitgeknipt.
Straks komt het leukste, de lapjes voor de applicaties uitzoeken, heb ongeveer wel een idee hoe ik het hebben wil.
In tegenstelling tot vandaag was het gisteren heerlijk droog weer en ik heb met dochter gewinkeld, eerst zijn we naar Rotterdam gegaan, naar het Polderhuis. Ik had daar vorig jaar zo'n leuk setje borden gezien, maar dat lag nog flink boven mijn budget, dus toen laten staan, inmiddels had ik bij gespaard, maar helaas geen setje borden meer te zien. Ik loop tussen de afprijstafels en ineens wordt er een doos door een personeelslid voor m'n neus gezet, ik kijk en daar is het setje bordjes, 70 procent afgeprijsd en was een flinke bof voor mij. Er zit een kras in het glazuur tussen de schoorstenen in, maar dat vind ik niet erg.  Ik heb altijd de overtuiging gehad dat wanneer je iets graag wilt en het voor je bestemd is, komt het altijd wel op de een of andere manier naar je toe, dit was weer de bevestiging daar van.
Ik ben er erg blij mee, ik vind ze zo leuk en als alles opgestapeld is, ziet het er zo uit
En dan ben ik ook erg blij met mijn vensterbankje in de keuken, het past daar perfect op. We zijn gisteren ook echt op de koopjes afgegaan en heb ook leuke knopen in diverse soorten en maten, kleuren en ook nog wat met bandjes en lint.
De knopen rechts op de foto zijn van hout en de knijpertjes komen ook wel vast eens van pas.
En ook deze DVD was afgeprijsd, ik heb de serie nooit gezien, maar heb inmiddels al van verschillende kanten gehoord dat het een leuke serie is. Ik ben benieuwd of ik het ook leuk vind.
O ja en ik heb een nieuwe springvorm gekocht, ter vervanging van de vorige die vorige week aardig gebutst werd. En ik zal voortaan echt wel voorzichtig zijn.
Vorig jaar was ik ook aan een Jacobus begonnen en die kwam ik vorige week tegen, gezocht naat het papieren patroon, maar niet te vinden, dan maar een nieuwe besteld, een digitale dit keer en omdat ik toch bestelde, meteen maar een patroon van de kleding er bij. Het patroon kreeg al spoedig via de mail en toen was ik Jacobusje kwijt, ik kan hem nergens vinden. Natuurlijk goed opgeborgen, zo goed dat Jacobus zoek is. Ben aan een nieuwe begonnen, een Saartje dit keer en ik schiet al op.

Ben aan de staart bezig, de oren nog en dan kan het opvullen beginnen. En ik heb nog meer gedaan, ik kreeg levensmiddelenkleurstof wat over de datumis, niet meer voor consumptie te gebruiken. Ik had nog een rest BFL superwash wol en dat heb ik geverfd
Gewoon in water met azijn en hier en daar een klein beetje verf op de wol gedaan en heel voorzichtig de kleurstof verdeeld over de wol, even een half uur au bain marie
Het roze is mooi gemengd met blauw en dat levert een prachtige aubergine kleur op, ik heb al een klein stukje gesponnen en het wordt mooi.




2 opmerkingen:

  1. Een goed begin is het halve werk! :D
    En wat kan een mens toch lopen zoeken hè? Haha! Maar je wolletje is prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat jij bij de Framed Flowers kwam via mij, ik kwam er weer via Corina... Hij is leuk hoor, ik ben al een heel eind op weg.
    Wat een aparte borden heb je gekocht, wow.. 'k heb nog nooit zoiets gezien. Maar erg leuk dat ze bij elkaar een huisje vormen! Ik hoop dat er niets onder het glazuur komt; ga je ze trouwens gebruiken of zijn ze voor de sier?
    Leuke knoopjes en lintjes heb je gescoord, daar kun je ook nooit genoeg van krijgen.

    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen