zondag 26 januari 2014

Vergeten

Ik was een paar dingen in mijn vorige logje vergeten op te noemen die ik aangeschaft had. Zal wel een seniorenmomentje geweest zijn :-). In ieder geval was ik naar mijn vaste handwerkwinkel geweest om een zak katoen voor mijn gordijntjes te halen, maar helaas niet in voorraad. Ze worden voor mij besteld, vandaar dat de gordijntjes nu even op een laag pitje staan. Terwijl ik door de winkel loop valt mijn oog opeen heel leuk gekleurd sokkenwolletje dat heel hard "Marian, Marian neem me mee" riep en daar kan je dan toch geen nee tegen zeggen, het wolletje is mee naar huis gegaan.
Kwam mooi uit want inmiddels had ik weer een paar sokken af.
Deze zijn van Opal Schafpate, vind het altijd zo leuk breien met die vlekjes er in.
En ik had bij Wibra deze leuke bolletjes gekocht

en die gaan gebruikt worden om te borduren aan het quiltje van Gingini (klik), wat trouwens ook lekker gaat.
De stofjes uitgezocht en er Freezer papier achter gestreken, met de lijmpen de randjes vastgezet, gestreken en het freezer papier weer verwijderd al gaandeweg.
Het viel in het begin niet mee, applicatie is nog betrekkelijk nieuw voor mij, maar het ziet er wel redelijk uit, ben soms zo geconcentreerd bezig om alles netjes rond te krijgen dat ik hier en daar vergeet te kijken of het wel netjes echt op z'n plaats zit. Maar ik ben er blij mee, het leukste komt nog, borduren, weet al ongeveer hoe ik het wil hebben.


5 opmerkingen:

  1. Mooi die sokken. Ik heb nog nooit sokken gebreid, maar met al die prachtige exemplaren die op de verschillende blogs voorbij komen, begint het toch wel te kriebelen :-)
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke sokken!!
    Je bloem quilt is prachtig!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een supervrolijk sokkenwolletje Marian! Ik denk dat het mijn naam ook had geroepen... Staan de nieuwe sokken in wording al op de pennen?
    Erg leuk om je mini quiltje te zien, de mijne is weer heel anders... Heb jij de drie delen van de grote bloem erop geappliceerd?
    Wat een leuke minibolletjes van de Wibra, was ik zaterdag daar nu toch maar naar binnen gelopen...
    Wat voor garen is dit? Of is het dunne katoen?

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Totaal verrast ben ik door je stofkeuze, wat ontzettend leuk geworden de Framed Flower nr. 1! Ik zie ook dat je geen appliqué reverse gebruikt hebt. Zo kan het ook! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je ook meedoet, en zo leuk om te zien hoe verschillend al die versies worden!

    BeantwoordenVerwijderen