zondag 9 februari 2014

Leuk om te doen.

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de verjaardagsfelicitaties, is altijd leuk om te lezen.
Ik ben aan het quilten begonnen van het hartjesquiltje en wat is dat leuk om te doen, je ziet het mooier worden. Hoewel de steekjes nog wel wat kleiner en regelmatiger mogen worden, maar al doende leert men, toch..... :-)
Het foutje in alle vier de hoeken laat ik zitten, het leek me makkelijk om de rand er aan te laten zitten, zodat ik meteen een mooie afwerkbies had, maar helaas door het recht aan elkaar te naaien, mist er in de hoeken een stukje bies. Dat laat ik zo zitten om mij er aan te herinneren, dat ik eerst goed moet kijken voor het knippen en naaien :-) en nadenken hoe ik het moet doen. Wel had ik het geluk om de rozerode roosjesstof van de bies rondom aan de meter te vinden, dat zit nu aan de achterkant en ik gebruik de achterkant om het quiltje meteen om te biezen, dan kan ik inmiddels, dus het mezelf wat makkelijker gemaakt, hoef ik niet eerst een bies aan elkaar te naaien.

4 opmerkingen:

  1. Hij is mooi hoor Marian, en in de perzische tapijten maken ze expres fouten. Omdat alleen Allah geen fouten maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt een prachtige quilt. Leuk om te zien hè, dat zo'n quilt echt gaat 'leven' als je gaat doorpitten. Daarvoor is het een mooie lap, maar al die steekjes maken het een echte quilt.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It is lovely Marian. It shows it is handmade which I think is best. Happy birthday too xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt prachtig hoor!!
    En zo leuk om te doen!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen