dinsdag 18 februari 2014

Mijn eerste wankele schreden op het quiltpad

Daarover ben ik vergeten te bloggen, waarschijnlijk omdat ik er geen foto van heb, vergeten te maken.. Het was een paar weken geleden begonnen met het hartjesquiltje, een sandwich van gemaakt en daarna wilde ik het vastzetten op de manier van Supergoof met de veiligheidsspelden. Ik kan jullie vertellen dat dat voor geen meter lukte. Op de een of andere manier kromp de stof voor de achterkant. Het zat heel bobbelig, in ieder geval niet goed, dus dat was niets voor mij. Gelukkig was ik vlak daarna jarig en kreeg ik de microstitch en dat ging geweldig. Het eindresultaat daar van hebben jullie in een vorig logje gezien.
En nu is Miss Merry ook zover klaar, ik kan de rand op maat afknippen en de bies vastzetten en omzomen, ook leuk werk. Tot zover ging het allemaal goed.
Maar ik heb wel gemerkt dat het net ging, deze heb ik nog uit de losse hand gedaan, maar voor de volgende (die wordt weer groter dan deze) heb ik toch echt een spanring nodig en die heb ik wel, maar het gewicht van de quilt wordt te zwaar voor mijn pols. Al even op het internet gekeken voor een quiltstandaard, maar ik sloeg steil achterover van de prijzen. Voorlopig gaat dat nog ver boven mijn budget, hoewel ik bij Lieselotje (klik) in Hoorn wel een betaalbare standaard gevonden heb, maar dat is een korte met een plankje waarop je moet gaan zitten. Ik heb geen idee of dat wel zo handig is.
Toen ik daarnet in de tuin was voor de foto, zag in in m'n ooghoeken iets paarsigs en dat bleek deze krokus te zijn, de enige in de hele tuin en hij staat tussen de rommel die nog weggehaald moet worden en de grond opgehoogd, dus de volgende keer is het natuurlijk onder een laag aarde verdwenen. Maar voor nu nog even lekker van genieten ;-).

En overal langs de slootkant beginnen de sneeuwklokjes te groeien en bloeien, ze zijn nu nog een beetje klein, maar het groot worden gaat vanzelf, vooral wanneer het zonnetje er even op staat, dan zie je ze de grond uitgroeien :-).

2 opmerkingen:

  1. O, maar ik had helemaal niet door dat je nog niet vaak had gequilt.. Dat was niet te zien hoor!
    Ik maak de lagen altijd vast met rijgsteken, bevalt me goed.
    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al bijna voorjaar bij jou!
    Lekker groen gras en een krokus!
    Wat een mooie quilt heb je gemaakt!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen