vrijdag 7 februari 2014

Mini quiltje af

Eerst nog even een foto van de geborduurde applicatie, ik heb de bolletjes garen van de Wibra gebruikt en het rondom de applicaties vast gezet en daarna met 2 draadjes mouliné geborduurd.
De achterkant van het label van de Wibra bolletjes nog even voor Busy Bessy gefotografeerd, staat alle informatie op. En nu ik toch in de bolletjes zit, bij de Action hadden ze ook van die leuke bolletjes garen.
Ik ben van plan ook die garentjes te gebruiken bij de Framed Flowers, acryl met een glitterdraadje er in. Ik heb dat voor het eerst gezien bij Raspberry rabbits (klik). Ze gebruikt wel donkere kleuren en vilt, maar ik vind het effect geweldig.
Op de markt heb ik dit stofje gevonden voor de achterkant, die houd ik allemaal van het zelfde stofje om toch een eenheid en rust er in te krijgen. Voor de bloemen ga ik alle kleuren die ik tegenkom van m'n voorraad gebruiken, dat is tenminste het plan :-)
En dan nu tatatataaaaaa
De puntjes aan de buitenkant kunnen nog iets beter en de quiltdraad moet ik meer aantrekken, maar ik ben er tevreden mee, het is leuk om te doen. Nu kan ik ook de andere top zoals die met de hartjes afmaken, ik weet nu een beetje hoe het moet.
Ik ben inmiddels ook nog jarig geweest en ik heb allerlei spul gekregen om met quilten en patchworken te gebruiken, zoals
deze microstitch, ik heb hem gisteren voor het eerst gebruikt om de lagen van bovenstaand quiltje vast te zetten en ik vind het een geweldig ding, even wat voorwerk en daarna gewoon de "nietjes" er in plempen. Er naast lig een apparaatje om de nietjes later weer te verwijderen en na enige oefening vlogen ze er uit, ideaal, er kan niet mee in de stof geknipt worden, dus veilig voor deze brokkenpiloot. :-)
Een aantal setjes garen van Mettler, 3 maal cotton met silk-finish en 1 maal polyester met een paar klosje glittergaren erbij, dat is natuurlijk het setje met de kerstkleuren. Waar ik ook heel blij mee ben is de klos Yli quiltgaren in de kleur naturel, dat kon ik gisteren meteen gebruiken en het quilt geweldig.

Op de markt kwam ik ook dit lapje kerststof tegen, meteen anderhalve meter meegenomen voor de achterkant van de top van Miss Merry, kan ik die ook afmaken, maar eerst straks de hartjes, misschien dan net voor Valentijn af.
Dit boek heb ik ook gekregen en daar ben ik toch zo blij mee.  Ik heb een aantal boeken over patchwork en appliqué, maar over het quilten is daar in maar summiere informatie en dit boek gaat bijna alleen over quilten en de verschillende steken die gebruikt kunnen worden en ik heb er best al wat tips uitgehaald. Ik wist namelijk niet hoe je bij het quilten een draad aan en af moest hechten en hier in staat het heel duidelijk beschreven

Het borduren van de verschillende steken staat er zo simpel in met tekeningen ter verduidelijking, daar ga ik nog heel veel ideetjes uit halen.
Deze zakken met knopen vond ik bij de Action, leuk voor in de glazen potten, ik heb er inmiddels al een aantal op een rijtje staan, ziet er zo leuk uit.
Intratuin ook nog even door geweest en daar vond ik deze kaart met metalen rozenknoopjes, jammer van de schaduw op de foto.
Onderzetters en kaartjes met kant zag ik er ook, die moesten natuurlijk meteen mee naar huis, de kant heb ik van de kaartjes afgehaald en de kaartjes gescand en verkleind, mandarijnkistje gesloopt en nog even de voorbeeldjes uitknippen en omtrekken op het hout en dan kan ik weer zagen, dus dit wordt nog vervolgd.
Oooo, ik vergeet helemaal m'n taarten, ik heb natuurlijk een appeltaart gebakken, nou ja daar zie je niets bijzonders aan, maar ik heb ook een marsepeintaart met piña coladasmaak gemaakt en dan wel in winterkleuren, versierd met rozen uit een malletje van Wilton.
Hij was heerlijk. Ik heb dit keer wel weer heel veel foto's, maar dat komt omdat ik al weer even niet heb geblogd, het is ook een lang verhaal geworden, maar ik had ook veel te vertellen ;-).












4 opmerkingen:

  1. Zo hee, wat een verhaal! Allereerst, wat is je Framed Flowers blok mooi geworden! Leuk met al die steekjes erop. :)
    Die garens heb ik ook in handen gehad, maar... niet gekocht. Ik doe het nog steeds met zoveel mogelijk uit de voorraad.
    Nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en veel plezier met al dat nieuws. Ik hoop dat je er heel veel leuke dingen mee mag gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig hoor zo'n lang blog!
    De flower is prachtig geworden.
    En wat heb je een leuke spulletjes gekregen!
    Nog van harte gefeliciteerd!
    Je taart is echt prachtig geworden!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog van harte gefeliciteerd Marian! Mooi kunstwerkje heb je gemaakt en lekker verwend zie ik wel. Moet ook is nodig naar de action, leuke winkel vind ik dat. En die taart mmmmm wij kopen tegenwoordig kasteeltjes dat is ook met marsepein. Ook zo lekker, en die bakker maakt ze ook zelf hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een heerlijk lang blogverhaal geworden, Marian.
    En natuurlijk nog van harte met je verjaardag! Je bent lekker verwend, tjonge.. dat is een mooi boek. Dat wordt vast genieten op de bank.
    Dankjewel voor het zicht op de achterkant van het pak Wibrabolletjes, nu snap ik wat het is. Ik heb het hier beslist niet gezien, maar ga morgen nog maar even langs om te kijken.
    Ik moest zo lachen om die mooie kaartjes, dat had ik nou ook precies zo kunnen doen; even scannen voor wat extra exemplaren of ideetje achter de hand.
    Leuk om jouw blok van de Framed Flowers te zien, toch weer heel anders. De bolletjes zijn zo leuk geworden!

    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen