donderdag 13 maart 2014

Buiten en binnen bezig

Met dit heerlijke weer ben ik begonnen in de tuin met de heg, in het najaar zijn we daar niet meer aan toegekomen, aan de andere kant is het mooi glad en laag, maar aan de tuinkant heel erg hoog met de nodige braamtakken er tussen.
Het stuk heg aan de linkerkant heb ik al gedaan en ook zijn daar grotendeels de braamtakken weg, hoewel ik er na het maken van de foto's nog wel een paar takken zag, die komen morgen aan de beurt.
En hier, met dat dorre spul daar heb ik al heel veel braam weg, dat dorre spul zat eronder, morgen maar even de hark erdoor halen, zodat het de volgende keer mee gemaaid kan worden, krijgt de braam daar geen kans meer. En zo langzaam steeds weer een stukje verder. En overal komen de pollen narcissen ook weer om het hoekje kijken, ze geuren zo lekker, echt een ouderwetse soort.
Binnen wordt er natuurlijk ook weer druk aan de Emma gewerkt. En omdat de tussen biezen steeds langer worden, zit nu bijna al op een meter, heb ik mijzelf een biaisband maker cadeau gedaan, zo fijn werken is dat. Gewoon de stof er door heen trekken, met het strijkijzer er over en voila een pracht van een biaisband, precies op maat. Zo makkelijk, omdat ik op de Engelse manier aan de achterkant de stroken met overhandse steekjes aan elkaar zet, is dit echt een uitkomst.
En tussendoor ben ik al aan de voorbereiding voor de volgende stroken begonnen, 64 malletjes geknipt  en nog niet helemaal 64 stofjes, maar dat komt vanavond wel goed en dan kan het plakken om de papiertjes en aan elkaar naaien beginnen.



3 opmerkingen:

  1. Wow wat een werk zeg, je kan voorlopig vooruit. En handig dat ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk! Werken in een mooie groene tuin!
    Hier is alles nog wit hoor!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen