zondag 2 maart 2014

Emma

 Ik was begonnen met de tussenbiezen aan het middenstuk van Emma te naaien, de eerste was klaar, ik strijk er met m'n hand over en........ jullie zien het ook hè? Het naadje zit aan de verkeerde kant, maar meteen begonnen met uithalen, gauw nog een fotootje voor mijn blog gemaakt en opnieuw de bies en alle andere biezen er aan genaaid.
En dan ziet Emma er ineens zo uit.
Daarna kan ik met deel 3 gaan beginnen, malletjes van hexjes en bloemblaadjes geknipt, lapjes uitgezocht en afgetekend en geknipt. Daarna stofjes om de malletjes geplakt.
Achtentwintig blokken stof geknipt, een paar bloemetjes genaaid en op de blokken geappliceerd.  Heerlijk werk is dat weer, ik geniet.
En achter de keuken bij de slootkant wat struikgewas weggeknipt, nog niet helemaal alles, want kon er niet zo makkelijk bij, erg oppassen daar, want het is erg drassig en je ligt zo in de sloot. Zelfs de betonnen plaat die daar ligt, ligt helemaal scheef omhoog met 1 kant, maar die grote struik rechts is tot onderaan weggeknipt, nu de wortels nog uitgraven. En wat in het midden tussen de boom en de struik staat, die takken moeten nog, die komen van de week aan de beurt en zo kom ik weer een stukje verder.



5 opmerkingen:

  1. Die Emma-quilt, ik geloof dat ik er verliefd op ben :-). Ik heb alleen het tijdschrift met het eerste deel gekocht. En er zijn nog wat ander quiltprojecten in de maak, waar ik al een hele tijd niets aan gedaan heb, dus ik houd me in, hihi. Kom ik gewoon lekker iedere keer bij jou foto's kijken. Heerlijk!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, maar ik kon het naadje aan de verkeerde kant alleen maar zien als ik op de foto klikte hoor..., zo erg viel het nou ook weer niet op. Maar wat is Emma een fleurige en vrolijke quilt! En de hexjes beloven ook het nodige, wat leuk in combinatie met de broderiestof!

    grtjs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauwwww wat ben jij lekker bezig, hartstikke mooi Marian!!!!

    BeantwoordenVerwijderen