maandag 21 april 2014

Blommen

Eerst even fotootjes van de Octablom, er zijn een heleboel lapjes geknipt
en om de malletjes geplakt
tot blokken genaaid en vast een paar blokken aan elkaar gezet om te kijken hoe het wordt.
Vanwege pasen zit er rechtsboven een paasmandje met kuikentjes. Ik ben tevreden met het resultaat, nu weer verder met de blokken maken.

Afgelopen week keek ik door het zijraam van de keuken en ik zag de sering bloeien, gelukkig voor het eerst weer sinds jaren is de sering groot genoeg om weer te kunnen zien door het raam.

Vanmorgen fotootje buiten gemaakt, ik moet hem nog bij elkaar binden en de braam verwijderen die ook daar tussen groeit. Maar ik ben blij met al de bloemen er in en het ruikt zoooo lekker daar.
Het appelboompje van Bart doet het ook prima, zit vol met bloesem, zo mooi. Toen ik daar bezig was om te maaien en het onkruid te verwijderen zag ik ineens dit
Het leek op een nest, ik voorzichtig kijken, maar het was geen nest, gewoon wat oud riet en wat rommel, maar toen ik daar opzij keek zag ik wel dit
Zie je niet wat ik zag, wacht.... ik haal het even wat dichterbij
Zie je het nu, leuk is dat, straks al dat jonge spul rondom het huis, in de tuin en zo.
Achter zit de eend ook nog steeds op de eieren, aan de zijkanten zie ik steeds meer dons verschijnen, dus zal nu niet lang meer duren.









4 opmerkingen:

  1. Je bent weer lekker bezig met je lapjes enz. Marian!!!
    Wat is het toch heerlijk om buiten te wonen en het voorjaar weer mee te mogen maken, altijd zo leuk al dat jonge leven om je heen! Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat jonge spul te verwachten, en seringen zijn ook mijn lievelings bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Your blocks look lovely Marian. Beautiful Lilacs and such a sweet Mother duck xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I love your blocks. Oh how I wish I could go Lilacs.
    Hugs
    donna

    BeantwoordenVerwijderen