woensdag 9 april 2014

Buitengebeuren, poppenhuisbeurs, quilt en cadeautje

Hier is te zien dat ik al flink geruimd heb in de tuin, zo'n grote doorkijk heb ik al lang niet meer gehad, de narcissen zijn inmiddels uitgebloeid, maar hier staan ze nog in volle glorie.
Dit is een zoekplaatje, als je goed kijkt langs de boom zie je een eendenkopje, de foto is vanuit de achterdeur gemaakt.
Ze zit op deze eieren, zo leuk om dat naast de deur te hebben. Gelukkig is moeders er inmiddels aan gewend dat we daar steeds heen en weer lopen,  blijft rustig op het nest zitten, kijkt alleen zo nu en dan wat we aan het doen zijn.
Achter staat de kroosjesboom ook weer goed in bloei, dat worden straks weer lekkere minipruimpjes.
 Na de volle bakken met snoeiafval en hout, is er ook al een bak met puin weg.
 Zo wordt alles opgeruimd en komen we steeds een stukje verder.
Er staat nu een bak klaar om dit bouwafval in te doen, dan is dat ook weer weg, wat een puinhoop heb je van een verbouwing zeg, is natuurlijk ook wel makkelijk zo'n weiland, alles wat je even kwijt wil, gooi je gewoon op een hoop en dat kom je dan later weer steeds tegen.
Tussen de troep kom je dan soms ook leuke dingen tegen, zoals dit porseleinen plaatje voor op een deur, helemaal gaaf nog.
Fotootje van de achterkant, dan weten we waar het vandaan komt :-)
 Zo, dat was het buiten gebeuren, dan gaan we nu naar de poppenhuisafdeling.
Afgelopen weekend ben ik op de poppenhuisbeurs geweest, het was weer erg leuk, maar ook heel stil, zo weinig publiek, dat heb ik in jaren niet meer meegemaakt. Maar onder elkaar hebben we wel veel pret gehad. Het begon al in het begin,  Ingrid van Het Poppenhuis dreigde de eerste ochtend al met stroomafsluiting voor ons, dus mijn antwoord was, "ja hoor prima, maar wij gebruiken geen stroom". Haar gezichtsuitdrukking was onbetaalbaar :-).
Elk nadeel heeft z'n voordeel ;-) want ik heb heel veel gewinkeld daar en lekker bijgebept met de andere standhouders.
Ik heb weer sneeuwmannen gevonden, leuk workshoppakketje van een kerstgroepje, er zit een lampje in en de batterijhouder kreeg ik gratis erbij, heel lief van Sun.
Ingrid had ook aan mij gedacht, weer een leuke sneeuwmanbeker met deksel en een prachtige taart met sneeuwmannen, die gingen ook mee naar huis.
Bij de verloting ten bate van de kinderafdeling van het Rijnstate Ziekenhuis won ik deze mooie display met sieraden, beschikbaar gesteld door Sun.
Zo ook dit leuke kleine poppenhuis en mooie houten spiegel met allerlei klein spul erbij, mooie parfumverstuiver en kam, borstel en verdere artikelen. Geen idee wie deze beschikbaar had gesteld, er zat geen kaartje bij.
Deze prachtige linnen lap met afbeeldingen van naai-accessoires kwam ik tegen bij Artofmini en natuurlijk reisde die 's avonds ook mee naar huis.
een lapje suedine en twee lapjes berenstof, voor mij zijn het muizenstofjes bleven ook aan mij plakken, net zoals het pakketje
van Ria Odijk om muisjes te naaldvilten.
Bij Fred de hoekkast voor mijn winkeltje gehaald en op de terugweg meteen een stel
mini verfrolletjes gehaald, dus ik kan weer aan de slag en dat heb ik meteen gedaan
De kastjes staan in de eerste verflaag, inmiddels heb ik ze ook al weer geschuurd en met vochtige doek afgenomen, ik kan ze in de tweede laag gaan zetten wanneer ik zover ben.
Maar ik ben er nog lang niet met mijn aankopen, ik heb een streng garen om te breien bij Truus Kobes gekocht en bij buitenlandse mensen ( ik weet niet eens meer welke taal ze spraken) malletjes voor een schol en een mandje gekocht.
Bij Stella Que Passa heb ik een sjabloon en spul gekocht om stenen aan de buitenkant van het poppenhuis aan te brengen, zodat ik daar ook aan kan beginnen.
En bij Coronet, porseleinklei en mallen gekocht om klimop te maken, ben alleen het draad vergeten, maar misschien kom ik dat nog in de opslag tegen, je kan nooit weten.
Ik was het mandjesmalletje van Sue Daley al eens op een blog tegengekomen, maar dat gat in het midden vond ik niet zo mooi, dus ook geen aandacht meer aan gegeven. En toen kwam op het het blog van haar (klik) en zij liet de gaten gewoon dicht. Hee dacht ik, dat is leuk, zo wil ik het ook, vorige week dus het malletje besteld, gelukkig (dit keer :-)) verzend de Quilthoeve alleen op vrijdag, dus kwam ik ook niet in tijdnood voor de voorbereidingen voor de beurs. Gisteren viel het in m'n brievenbus, eigenlijk al een dag eerder dan ik had gedacht. Helemaal blij dus, meteen aan het aftekenen, knippen, plakken en naaien gegaan en tadaaaaaa
Al bijna 2 blokken klaar.
Het wordt geen quiltje met alleen mandjes, ook niet met een medaillon in het midden. Eigenlijk komt dat omdat ik uit de Quiltenzo van 2012 de BOM, het model van de Octablom, zo leuk vind, maar niet alle patchwork en stitchery blokken, dus ik begin gewoon met de mandjes op de octagonnen te appliceren en de figuurtjes die ik wel leuk vind dan ik zie wel hoever ik kom. En het wordt weer een scrappy quilt, die vind ik zoooooo leuk. De foto is een beetje rommelig, geen goede ondergrond, maar dat maak ik later wel goed, er komen vast nog heel veel foto's aan :-).
Met de Emma was ik ook nog verder gegaan, maar ik vind de puntjes van de driehoekjes nog niet zo mooi, weet nu wel hoe ik ze mooier krijg, maar dat komt later weer, Emma ligt nu weer netjes opgevouwen te wachten tot ik weer verder met haar ga.
 Hte cadeautje komt achteraan, op de poppenhuisbeurs kwam een vriendin langs en die bracht een pracht van een haakboek voor mij mee.
 Kijk toch eens wat een leuke onderzetters, wel gehaakt, maar zo'n klein werkstukje moet toch kunnen, ik ben gek op zulke oude boeken, deze is van 1977, gaaf toch!!!!!
Ze bracht ook nog twee 1:1 sneeuwmannen mee, leuk straks van de winter op de vensterbank in de keuken.





















4 opmerkingen:

  1. Leuk weer al die fotoos, en die eend. Geweldig leuk, had er ook ooit een in de tuin. Was zo leuk al die kleine eendjes in de patio.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is allemaal leuk en ook het lezen ervan is op zich een verhaal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjonge Marian, het is een hele story! Wat ben jij heerlijk op dreef met allerlei dingen. Er is veel werk aan een opknaphuis met zoveel grond erbij, en jullie pakken het grondig aan.
    Leuke spulletjes heb je gekocht. Ik vind die linnen lap met borduur/naai items helemaal het einde! PRACHTIG, en dan ook nog eens blauw!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo dat is een heel verhaal, en ontzettend veel werk dat je hebt verzet in de tuin Marian, maar wel leuk dat je zoveel ruimte om je huis blijkt te hebben! Ben weg van je porceleinen vingerplaat en nog wel van Limoges!!!!

    Lekker wat ingeslagen op de beurs, cadeautje hier en daar ook nooit weg, je hoeft je niet te vervelen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen