vrijdag 11 april 2014

Mandjes

Ik geloof dat ik ook verslaafd raak aan de mandjes, ik heb weer 2 blokken af. De eerste drie mandjes heb ik gemaakt met papier erachter, randjes omgeplakt met de sewline gluepen en daarna geappliceerd, het rechter mandje heb ik met de needleturn methode gedaan en dat viel niet mee. Het is de eerste keer dat ik het geprobeerd heb en het mandje zit een beetje scheef op het blok. Het achtergrondstofje is een beetje gekrompen, maar het resultaat bevalt me wel. Alleen vind ik het zo moeilijk om precies uit te kienen waar het mandje moet komen. Met de naadjes erachter geplakt is dat veel makkelijker, misschien bij de volgende de naadjes vastplakken zonder papiertje erachter.
Ik ga weer stofjes knippen en mandjes maken.

1 opmerking:

  1. Ha, gezellig ... weer een berichtje! Nu ik meer thuis ben, volg ik de blogs ook veel gemakkelijker.
    Ik kan me voorstellen dat het soort verslavend werkt die mandjes; telkens een ander stofje en wat combineren, lekker kleine stukjes om te doen..
    Zelf teken ik heel licht de contouren waar ik iets wil appliceren met potlood op de achtergrondstof. Meestal ga je er net iets overheen en zie je er niets meer van.
    Op de achterkant van de applicatie teken ik met pen (bij donkere stof) en anders met potlood de contouren; kan ik steeds een beetje spieken...
    Maar het is een beetje experimenteren welke methode het beste bij je past en bij de stof die je gebruik.
    Maar 't wordt heel leuk Marian!

    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen