zaterdag 21 juni 2014

Druk, druk, druk met van alles

Vooral natuurlijk buiten, het groen blijft omhoog vliegen :-). Heb ik het ene gedaan, kan weer aan het andere begonnen worden, maar ik heb er nog steeds geen hekel aan en ik doe het rustig aan met de (brood)nodige  pauze's.
Soms ben ik in de keuken bezig en wanneer ik dan naar buiten kijk zie ik zwaluwtjes op een boomtak zitten, is zo'n leuk gezicht
of er zwemt een zwanengezin voorbij, ook altijd leuk om naar te kijken, zo tussen het kookgedoe door en ik ben vaak in de keuken bezig, al was het alleen al de voorraad fruit in orde maken voor de smoothies.
Ik bekleed diverse borden met plastic, de aardbeien snijd ik in plakjes met behulp van de eiersnijder, dek het af met het overhangende plastic en plaats de borden in de vriezer.
Na een paar uur wanneer alles bevroren is haal ik de plakjes aardbei van het plastic af en doe het in een plastic zak bij elkaar, soort bij soort. Later ga ik dan mijn favo smoothie maken, yoghurt met een scheut melk, plakjes aardbei en banaan (die ik al eerder op dezelfde manier heb bewerkt) eventueel wat zoetstof of suiker en dan blenderen.
Het resultaat is een heerlijke beker half bevroren smoothie, ik heb ook frambozen, bessen, perzik in de vriezer zodat ik het lekker kan afwisselen, soms met sinaasappelsap in plaats van zuivel, heerlijk op een warme zomerdag, hoewel die nu even ver weg zijn. Moet er nu even niet aan denken, ik heb op het ogenblik gewoon koude tenen :-).
Bij De Hobbydoos was een paar weken geleden de sokkenwol van Drops fabel, bolletjes van 50 gram, in de aanbieding en ik heb flink ingeslagen. Sokken heb je nooit genoeg, dat wordt van de winter weer lekker breien.
Nog even fotootjes van de linker en rechterkant van de octablom en ook die gaat lekker, al is het nu even op een wat lager pitje
er moeten weer stitcherietjes gemaakt worden, bovenstaande is een freebee, volgende keer zet ik de link er wel even bij.
Ik heb een klein tussendoortje gemaakt, dit is de achterkant
de voorkant van het envelopje, of net andersom, het is maar hoe je het bekijkt :-)


Opengeslagen en het boekje binnen dicht gevouwen. Het is een freebee van Red Brolly en is hier (klik)
te vinden. In de beschrijving staat dat je het in 10 minuten kan maken, ik doe het met de hand en heb een paar uurtjes meer nodig, maar het is leuk om te doen. Naaldenboekjes heb je nooit genoeg.









2 opmerkingen:

  1. Je hebt ook wel een prachtig uitzicht vanuit je keukenraam. Ja, daar zou ik wel graag willen staan...
    Ik bewonder je om je moed om alsmaar in de tuin, op je land bezig te zijn. Het is zo vermoeiend. In elk geval kom je geen lichaamsbeweging tekort, Marian...
    En ook met de lapjes ben je weer lekker bezig geweest. Leuk naaldenmapje! En je bloemen zijn heerlijk vrolijk en de bos blijft maar groeien hè...

    BeantwoordenVerwijderen