zondag 1 juni 2014

Time flies

Het is al weer bijna twee weken geleden dat ik voor het laatst geblogd heb, wat gaat de tijd toch snel. Stilgezeten heb ik niet, we hebben hard gewerkt buiten.

De hangaardbeien groeien goed er zitten heel veel aardbeitjes in en ik hoop dat ik ze zelf mag plukken. De vogeltjes krijgen de kersen al. :-)
De struik met rode besjes doen het ook goed, er zit niet zo heel veel in, maar  genoeg voor ons.
De framboosjes moet ik nog opbinden, maar ik moet eerst wat bamboe stokken halen, die heb ik niet in voorraad. Draad om het vast te zetten heb ik wel bij de hand.
Dit moet ik nog weghalen in het weiland, daar staan nog meer struikjes tussen zag ik, denk dat het ook frambozen zijn, alleen ander soort, maar weet het niet zeker, dus maar voorzichtig met de hand weghalen, gelukkig wortelen brandnetels niet zo diep en trek ik ze er makkelijk uit.
Woensdagochtend keek ik naar buiten en daar zag ik een jong haasje op het erf, kon er nog net een foto van nemen. De dijk werd gemaaid en het gras werd regelmatig gedraaid, dus het haasje was even de weg kwijt. Ik heb hem of haar een paar dagen bij ons rond zien zwerven, James en Speedy gingen er in sluipgang achteraan, maar hebben hem niet besprongen voor zover ik weet, hij was ze toch een beetje te groot denk ik.
De octablom is ook weer een beetje gegroeid en er zijn weer een aantal octagonnen gemaakt
Ik blijf het leuk vinden om met allerlei verschillende lapjes en motiefjes aan de gang te gaan. Soms kom ik ook een stofje tegen wat ik in z'n geheel gebruik zoals bij de huisjes of de Delfts blauwe stofjes, die hoeven niks extra's te hebben en ik vind het wel grappig staan zulke kant en klaar dingen ertussen.  Ik hoef daar nu niets aan te doen, dat komt later met het doorquilten.






3 opmerkingen:

  1. Nou Marian jij hoeft nooit ver te zoeken naar iets om te doen!!!!! Wat een werk maar wat een resultaten ook!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker aardbeien en frambozen eten:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou je hebt zeker niet stilgezeten! Je octablom word hartstikke leuk!

    BeantwoordenVerwijderen