zondag 8 juni 2014

Tuinieren

Het landje is gemaaid en ik ben er al een keer overheen geweest met de gewone grasmaaier, was een flinke klus waar ik 2 dagen over heb gedaan.
Natuurlijk met de nodige pauze's tussendoor want het was wel erg warm. Maar zo in de tuin bij de fluweelboom is het goed toeven, vooral wanneer de nieuwe bladen op tafel liggen :-)

Ik zeg natuurlijk wel het landje gemaaid, maar dat klopt niet helemaal, er is nog een flink stuk waar de strimmer nog doorheen moet, maar dat is al in geen twintig jaar gebeurd denk ik, dus geen idee wat we daar tegen gaan komen. Op bovenstaande foto is wel goed te zien hoe de appeltjes, rode boscoop, groeien en er zitten er wel wat in, hopelijk blijven de vogeltjes er af, want deze zijn zo lekker in de appeltaart.
En dit is een foto van de enige groene goudrenet die in de andere boom zit, er zaten beestjes in, heb ik hem voor behandeld en met de nachtvorst heeft hij ook wel een tik gehad, zo jammer want hij was zo mooi in bloei, nou ja 1 appel heeft het gered.

En kijk de frambozen eens, moet ze nog steeds opbinden, maar wat groeien ze leuk en mooi rood worden ze.
Van de kersen is niet veel meer over, de vogeltjes vonden ze zo lekker, voordat ze rijp zijn worden ze er al uitgegeten.
Nu de gewone tuin in en kijk de aardbeien eens groeien en mooi kleuren, tot nu toe hebben de vogeltjes deze nog niet ontdekten heb ik er al van mogen eten. Ze zijn heerlijk zoet wanneer de zon er maar genoeg op geschenen heeft.
En de James Greeve appeltjes doen het ook geweldig, er zit daar ook een behoorlijke hoeveelheid aan. Dus als ik een beetje weinig blog weten jullie hoe het komt, ben druk buiten bezig. Natuurlijk heb ik ook nog wat aan de octablom gewerkt, zo gauw ik daar weer wat rijtjes aan heb genaaid maak ik weer foto.
Ben ook weer spannend boek aan het lezen, ben inmiddels bij de G aangeland en ze blijven leuk en lekker ontspannend.
En deze heb ik net uit en ik heb zo gelachen, vind het een aanrader. Zo'n gek boek heb ik lang niet gelezen, maar wat was het leuk. Jammer dat ik het uit heb.





5 opmerkingen:

  1. Leuk je fotoos, en bedankt voor de boekentip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een grote lap tuin heb je Marian, nu zie je het pas goed! ;)
    Dat boek heb ik ook net uit, heb er ook van genoten, is weer eens wat anders he?;)

    BeantwoordenVerwijderen

  3. Lovely photos Marian..beautiful fruit. Shame the birds didn't share it with you.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer veel eer van je werk en het is genieten als alles in bloei staat. Dat boekje ga ik ook eens kopen. Ken het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met zo enorm veel grond blijf je altijd bezig. Maar jullie genieten er ook echt wel van begrijp ik. Waarom neem je geen geitjes, hoef je geen gras meer te maaien...
    Ik vind het vandaag (ma) erg warm buiten, maar onder de bomen is het altijd koeler.
    Ben je boeken aan het lezen van auteurs op volgorde van het alfabet, of heb ik wat gemist?
    Wat een hilarische voorkant is dat Oma-boek!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen