dinsdag 10 juni 2014

WK voetbal

Manlief en mijn persoontje houden helemaal niet van voetbal, kinderen en hun vrienden wel. Nu heeft schoonzoon met een paar vrienden een aantal jaren geleden een legertent gekocht en op een groot scherm kijken ze naar de WK wedstrijden. De tent heeft al bij diverse vrienden gestaan en nu ons weiland zo lekker leeg is, mag de tent bij ons staan :-)
Het begin van het opzetten van de tent
Een beetje dichterbij en het ziet er goed uit, past precies tussen m'n fruitboompjes, nou ja bijna.  2 boompjes die het niet goed deden en nog nooit vrucht hebben gedragen in de afgelopen 7 jaar en erg armetierig zijn, zijn eruit gegraven en komen niet meer terug.
Er wordt hard gewerkt om de tent strak te krijgen
en aan de verschillende touwen getrokken.
De tent staat, nog even overal controleren op de hoeken
Het interieur wordt een beetje versierd met oranje.

 De zeilen hangen, het scherm hangt ook al klaar, de bal ligt al in de tent  (en heeft ook al in de sloot gelegen bij de eerste aftrap :-) )
Natuurlijk zijn we voor Holland, dat moet goed te zien zijn.
Nog even totaalplaatje, de oranje vlaggetjes hangen om het veldje dat in gebruik is en is meteen afzetting voor de kinderen zodat ze niet achteruit de sloot inlopen of in de brandnetels terechtkomen.
Langs de buitenrand van de tuin in de sloot lag een schildpad lekker te zonnen, vlakbij het inmiddels verlaten nest van de meerkoet, was best een flinke en ik zag hem voor het eerst. Geen idee waar hij vandaan komt.
@ Elizabeth, nee hoor geen geitjes of ander gedierte, ze moeten allemaal verzorgd worden en onderdak hebben, regelmatig maaien is makkelijker.
 En dan de boeken, ik ben de boeken van Sue Grafton aan het lezen. Jaren geleden bij de bieb mee begonnen, maar door elkaar heen. Gelukkig heb ik ze inmiddels als E-book en lees ik ze op volgorde. De schrijfster is begonnen met de A van Alibi, het tweede boek is de B van Bedrog en zo is ze het hele alfabet aan het afgaan, de laatste die ik heb is de V van Vergelding. Inmiddels is de W van Wild ook al te koop, maar ik ben nu bij de H van Hartstocht, dus ben nog even zoet met de delen die ik wel heb. Ze gaan over een vrouwelijke privé detective en ik vind ze heerlijk om te lezen.






3 opmerkingen:

  1. Aha..., weer wat wijzer geworden. De schrijver zelf gaat dus het alfabet langs....
    Tja, dieren verzorgen kost ook tijd en inspanning. Maar ik zou liever de geitjes verzorgen dan gras maaien, maar ieder z'n keuze hè...
    Fijne dag! Groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En Marian....gaan jullie dan nu ook voetbal kijken?? Of ben je van de catering :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig met zijn allen voetbal kijken. En Sue schrijft leuk, heb er al heel wat gelezen. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen