donderdag 31 juli 2014

Blok nummer twee

Ik appliceerde altijd met de festonsteek zoals ik het op school had geleerd op deze manier,
van buiten naar binnen het werkte niet echt gelijkmatig en toen ik met de Old Dutch bezig was, pakte ik op een gegeven moment een nieuwe draad en begon verkeerd.
Zo dus, van binnen naar buiten en dat ging veel mooier en gelijkmatiger. En daarom doe ik het tegenwoordig zo, de kans bestaat natuurlijk dat ik het wiel opnieuw heb uitgevonden :-) maar och, wie maalt daarom, ik in ieder geval niet. Ik heb ook gemerkt dat het appliceren van de kleine bloem niet makkelijk is, dus dat gaat voortaan ook met vliesofix en de festonsteek, de grotere bloemen gaan prima, moet nog wel blijven oefenen op kleine steekjes, maar dat zal ook wel goed komen en dan nu tadaaaaaaa
het tweede blok. Ik mag vanavond aan het derde blok beginnen, ik zit mij er nu al op te verheugen, maar eerst vandaag buiten aan het werk.
Deze afvalbak zit al weer helemaal vol en wordt vandaag omgeruild voor een groencontainer
en er liggen al weer wat bomen klaar om in stukken gezaagd te worden voor de open haard van zoonlief.
Soms kon je dan weer leuke dingen tegen, zoals deze oude weckketel, hij is nog niet lek en zelfs
het originele rooster ligt er nog in, natuurlijk ga ik die echt niet meer gebruiken, in zo'n ding ga ik echt m'n eten niet in stoppen, maar wel leuk om te hebben, hoewel ik nog niet zo goed weet waar ik hem moet laten. Buiten maar, bij de andere zinken spullen :-).
En kijk, het achterste gedeelte van de schuur wat nu bijna helemaal leeg is,maar eerst weer de bomen en dan de laatste metertjes voor we bij de zijkant van het kleine schuurtje zijn. Het dak schemert al tussen de bomen door.
Ook nog even foto van pad naar de achterdeur, de bramen groeien daar weer welig na de regen van

afgelopen week, zelfs bijna over de drempel heen, daar ga ik mij vanmiddag eens even aan wijden om ze te verwijderen.
De cherry tomaatjes buiten doen het ook goed, ze groeien tegen de klippen op, nu moeten er maar een paar rood gaan worden, ik wil graag wat er van gaan oogsten,.
De paprika doet het ook prima, deze kan je ook groen eten, dus zo gauw ze een beetje goed van maat zijn, meteen lekker plukken en in de salade, soep of pizza verwerken, heerlijk.








3 opmerkingen:

  1. Je blok is mooi geworden! Ik doe het trouwens ook op jouw eerste manier, als ik het met de hand doe. Ben vlij met mijn naaimasjien hihi. Geweldig zo een tuin maar wat een werk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aha, nu kan ik het goed zien! Dat is handwerk, wel zo leuk hoor vind ik... Eigenlijk weet ik niet welke kant ik op festonneer. Ik merk wel dat ik graag van rechts naar links werk met de needle turn, dus waarschijnlijk festonneer ik zoals op je tweede foto. Wat een mooie blokken, Marian ... en zo gezellig met die fleurige lapjes!
    Vond je zomaar een oude weckketel in je tuin? Nou ja, op je terrein... want het is zo uitgestrekt...
    Te gek, bewaren hoor .. lekker nostalgisch!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hè wat heb je weer gezellig geschreven!
    Mooi je blok!!
    En leuk die weckketel....doet het vast ook goed met bv geraniums erin, hahaha.
    En ik heb de eerste tomaatjes geplukt!

    BeantwoordenVerwijderen