zaterdag 12 juli 2014

Cadeau

Van manlief heb ik een twee weken geleden een geweldig cadeau gekregen.
Even een foto van het boekje genomen, want toen ik ermee bezig was, ben ik vergeten foto te maken. Het is zo'n fijn machientje, scheelt heel veel teken- en knipwerk. Ben natuurlijk meteen met iets nieuws begonnen om het uit te proberen.
Ik had al eerder een mal van de clamshell gekocht om te proberen of hij ook door de big shot paste, maar dat lukte niet, net 1 mm. te breed. Jammer dan, het was leuk geprobeerd. Toen kreeg ik de machine van manlief, ben er zo blij mee. Na wat voorwerk om banen te knippen, de stof (van de A.ction) er door heen gehaald en binnen een kwartier was ik klaar.
Wat losse blokken gemaakt, daarna gepast en gekeken hoe het mij het beste beviel. Zo dus.
En dan na een paar daagjes naaien heb ik dit en dat wordt het onderste deel van een gordijn, bestemd voor de achterdeur.
Met de bijgeleverde mal en het patroontje daarvan ben ik ook aan de slag gegaan en al snel had ik het middengedeelte met de ster gedaan.
Wat vierkante blokken er om heen en het lijkt al heel wat, maar nog niet klaar.
Daarna  een heleboel driehoekjes gestanst, jammer genoeg had ik niet genoeg stof over van de lichtblauwe kleur, een donkerder blauw er bij gezocht en het zijn 88 driehoekjes in het blauw, ook een boel in het roze, weet niet meer hoeveel :-), maar het zijn er veel.
De rand die er om heen komt is ook zo leuk om te maken, eerst de driehoekjes aan elkaar en dan blokjes maken en die ook weer aan elkaar, leuk dat gepuzzel. Ik krijg zo wel een vrolijk gordijn aan de deur.
Bij het snuffelen op de site van Accuquilt kwam ik een prachtige quilt tegen, gemaakt met de mallen van Rose of Sharon en na wat gegoogle zag ik dat er ook een boek van was. Eerst via Amazon en dochter geprobeerd, maar die heeft Paypal, geen creditcard. Amazon accepteert geen paypal dat ging dus niet, verder gezocht voor een winkel in Nederland en gevonden bij de dikke meneer. Daar had ik eerst overheen gekeken want er stond geen foto bij, toen meteen besteld. Het boek en de mallen heb ik inmiddels binnen.
Ben nu de benodigde lapjes bij elkaar aan het zoeken en het gaat aardig, ik heb 18 verschillende voor de bloemen en blaadjes nodig en het lukt aardig, bovenstaande zijn al gewassen en er waren er een paar die afgaven, dus daar hoef ik niet meer bang voor te zijn. Nu nog wat gele, oranje, groenblauwe tinten wassen. Natuurlijk moet de achtergrondstof nog aangeschaft worden. Het wordt een quilt-as-you-go project en ik ben van plan om de biezen er met de naaimachine aan te zetten, anders komt er geen eind aan.

Natuurlijk wordt er ook nog in de tuin gewerkt, maar daar hoef ik geen foto meer van te plaatsen, onderdehand weten jullie nu wel hoe het gemaaide gras er uit ziet :-). Vorig weekend met dat slechte weer en de wind zijn er een heleboel kroosjes uit de boom gewaaid. Er liggen er achter heel veel. Ben al flink aan het rapen geweest, maar het blijft gaan. Jammer dat er zoveel gebutst en beschadigd zijn, die zijn echt niet meer voor consumptie geschikt. Tenminste voor menselijke consumptie, de vogeltjes en vliegen en andere dieren eten er gretig van.

Vraag me soms af of de muizen er ook van eten, net zoals op de plaatjes van Brambly hedge, :-).








3 opmerkingen:

  1. Leuk verhaal weer Marian! En wat een geweldig machientje he?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog nooit van dit apparaatje gehoord, maar handig is hij wel... Dat scheelt je een heleboel knipwerk en alles is precies op maat!
    En die tuin? Houd op, schei uit... Wij hebben maar een klein stukje en dàar heb ik al moeite mee. Wat zullen jullie het er druk mee hebben!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen