zondag 27 juli 2014

Het eerste blok is af

Het begin is er , dit blok is af, het meet 18 inch, dus schiet lekker op.
Voor het volgende blok eerst even passen en meten met papieren mallen, behalve de duiven, die zijn al van stof. De achterkant van de quilt wordt van flanel, lekker warm wanneer hij als quilt gebruikt wordt, maar het is de bedoeling dat hij bij ons op het bed komt, dus we kunnen er alle kanten mee op :-)
En er wordt flink getwijfeld, want ik heb voldoende flanel, ook voor de sashings en ik weet het nog niet. Doe ik het als bovenstaande foto of
zo met de lengtestrepen tussen de blokken, ik heb nog even om er over na te denken. Ben nog lang niet klaar, maar ik vind het wel vlot gaan met die applicaties, ben met het tweede blok ook al een eind op weg. Dit blok heb ik gemaakt met de needleturn, is even wat meer werk, omdat de accuquilt daar niet echt geschikt voor is, de duif is er maar in 1 maat, vandaar dat ik de duiven gewoon met vlisofix er op strijk, dan rondom met de flanelsteek en de bloemen met needleturn, heb wel papiertjes in de goede maat met de accuquilt gemaakt. En dan van stof een grotere maat uitstansen, behalve de hartvormen, die knip ik uit, anders heb ik veel te grote naden en teveel stofverlies, zonde toch. Het hartje van de bloemen doe ik ook met vlisofix en flanelsteek, van de blaadjes ben ik nog niet zeker hoe of wat, misschien allebei de methodes wel, net hoe het uit komt. Voorlopig gaat het lekker en ik ben blij met het resultaat.
Nog even fotootje van de fluweelboom waar ik altijd onder zit, vorig jaar groeiden de bladeren niet zo hard als zou moeten en nu zijn ze allemaal al verdord en vallen er uit, dus deze boom gaat jammer genoeg ter ziele, het najaar wordt hij afgezaagd. Gelukkig is zijn de anderen al aardig gegroeid, moet ik alleen m'n bankje stukje opschuiven :-) en dan zit ik volgend jaar weer lekker in de schaduw, alleen op ander plekje :-).






5 opmerkingen:

  1. Je gaat lekker Marian. Jammer van je boom

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja jammer van je boom....gelukkig is de volgende in de maak, hahaha. Ach dan heb je gelijk een ander uitzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zet er wel vaart achter, ziet er veelbelovend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En wat voor een! Prachtig ....mijn Ikea kussen lijkt er een beetje op...xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben je machinaal aan het appliceren, Marian?
    Als ik kijk naar de regelmatige steekjes, dan kan het bijna niet anders...
    Ik vind de strepen in de breedte denk ik leuker dan in de lengte. Waarom weet ik niet, zomaar een gevoel.
    Jammer van de boom, maar je hebt er vast nog genoeg in je tuin staan!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen