donderdag 17 juli 2014

Warm

Afgelopen dagen heb ik de tuin gemaaid, distels gerooid, manlief heeft een gedeelte van de heg geknipt, wat ik dan weer opgeruimd heb. Maar vandaag vond ik het te warm om iets te doen, dus heerlijk in de tuin gezeten en met lapjes gespeeld.
Ik heb mijn spaarpotten geleegd, de staatsloten waar iets op gevallen was (niet zoveel hoor, de hoogste was 30 euro, toch leuk meegenomen) ingeleverd, alles naar de bank gebracht en daarna heerlijk wat extra stansen voor mijn nieuwe machientje gekocht. En die zijn inmiddels binnen. Ik kwam op pinterest een pracht van een quilt tegen, het was een prijswinnaar ergens van en ik vind hem geweldig. Er is geen patroon van dus ik maak hem gewoon na op mijn manier.
Ik heb eerst achter een rood strookje stof vlisofix gestreken, rondjes uit gestanst,dat op een vierkant lapje gestreken en met de festonsteek rondom vastgezet.
Daarna stukje vlisofix achter de vierkante lapjes gestreken en het uitgestanst, daarna op groter vierkant lapje gestreken en weer gefestonneerd rondom. Het wordt bijna eentonig want ik heb op die lapjes weer aan de achterkant vlisofix gestreken.

Daarna de lapjes op de stans gelegd (op de gok) en uitgestanst
En dan ziet het er zo uit, natuurlijk helemaal niet zoals het hoort. Ik neem de verkeerde volgorde, maar wat maakt het uit, als het er maar leuk uitziet. Het is een beetje lastig, want omdat ik andersom werk is het een beetje gokwerk om de bloemen uit te stansen, de stans is niet meer te zien wanneer het lapje erop ligt, maar ik heb gemerkt dat ik aardig kan gokken :-).
ook meteen de andere figuurtjes voor dit blok gestanst, met de biaisbandmaker een biaisbandje van 6 mm. gemaakt voor de stengels.
En dan komt het leukste, het gepuzzel met de uit gestanste delen om alles op z'n plaats te krijgen en wanneer het bevalt de figuurtjes om tekenen met potlood zodat alles op de goede plaats komt. Ik zie dat ik het papier nog niet van de duiven heb afgehaald, dat komt wel wanneer ik ze vast moet strijken.
Wordt vervolgd.




2 opmerkingen:

  1. O wat ben je weer lekker bezig, Marian! Dat apparaatje is absoluut goed aan jou besteed. Het begin van deze quilt ziet er veelbelovend uit...
    Maar goed dat je zoveel in de tuin hebt gedaan, want het is nu toch echt veel te heet om je in te spannen!
    Gewoon lekker een paar dagen ultiem relaxen, dat is het beste volgens mij...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen