woensdag 13 augustus 2014

Blok 3 en het buitenwerk

Blok 3 is ook af, dit keer eentje naar eigen inzicht en niet volgens het plaatje en ik ben er blij mee. Inmiddels ben ik al met blok 4 bezig en die gaat ook al weer zo lekker.
De boom die het vorige logje om lag is inmiddels gereduceerd tot dit bergje brandhout.

En de wortel ligt hier, dat rode dingetje wat ik zag, was ik ook wel benieuwd naar wat het was. Wat dichterbij gekeken en even voorzichtig aan getrokken en .......
er zat een looplamp tussen gegroeid, nog veel meer dingen natuurlijk maar ik vond dit toch wel heel erg bijzonder. De wortels groeiden ook niet in de grond, maar gewoon op het beton, zo gek en zo breeduit. Logisch natuurlijk, de wortels moesten ergens heen.
De wortel vanaf de andere kant, het is echt een flink gevaarte en best wel zwaar.
De tent is ook weer van het landje opgeruimd en de helft daarvan is al weer kort gemaaid en weggeruimd, vandaag is de andere helft aan de beurt, moet het wel droog blijven :-)
Het scheelt wel dat we niet hoeven te maaien waar de tent gestaan heeft, scheelt een heel stuk. Er begint hier en daar al weer een klein groen sprietje tussen de aarde uit te komen. Er liggen ook nog heel veel bierdopjes en die ga ik vandaag zo veel mogelijk oprapen, dat kan ik eventueel tussen de buien door doen :-).
En deze zag ik vanmorgen op het gras liggen, m'n mooie rode boscoopse renet, de enige die nog aan het appelboompje zat, door de kraaien er uit gehaald en aangepikt. Jammer, daar dit jaar geen appeltaart van. Nu heb ik alleen de 2 appeltjes nog die aan het boompje van Bart groeien, hopelijk blijven ze daar vanaf.
En als laatste foto weer een van de oude schuur, er komt steeds meer van andere schuur te voorschijn. Maar er moet nog veel meer geruimd worden. De deuren die daar aan de zijkant liggen vind ik zo mooi, maar die zijn zo slecht dat ze niet meer te gebruiken zijn. Jammer hoor.





3 opmerkingen:

  1. O Marian, jullie vinden vast nog eens een schat! Het is toch niet te geloven wat jullie allemaal tegen komen...
    Iedere keer weer een verrassing, 't is net zo'n speurtocht!
    Die deuren zijn zeker mooi...
    Misschien kun je er nog iets mee; een kamerscherm of zo.., of voor de sier tegen de wand aanzetten... Ik heb dat wel eens gezien bij mensen, je moet er wel van houden...
    Je blokjes zijn zo mooi; de kleuren harmoniëren goed en het straalt zoveel vrolijkheid uit!

    Groetjes weer, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love your block. It is beautiful. You are very busy there.

    BeantwoordenVerwijderen