maandag 25 augustus 2014

De eerste van het seizoen

Ik liep vanmiddag langs de heg en zag ineens iets wits op de grond, dacht eerst dat het een bloemetje was maar nee hoor, het is
de eerste paddenstoel van het seizoen. Het is eigenlijk te gek voor woorden, die hoort pas over 6 - 8 weken te verschijnen. We hebben vandaag weer de kachel aan, het is zo koud buiten en binnen ook. Onvoorstelbaar voor augustus.
Maar........ het heeft ook zo z'n voordelen, ik ben heerlijk opgeschoten met blok 5 en alles voor blok 6 staat al in de startblokken :-).
En @ Elizabeth, voor jou even een plaatje van de hele quilt, hij komt hier (klik) vandaan en bij mij komen er in de hoogte nog 3 blokken bij. Ik heb er geen patroon van maar de winnares van bovenstaande quilt is begonnen met blokken van 18 inch en heeft ze daarna bijgesneden tot 16 inch en die stap sla ik over. bovenstaande quilt is 1.60 x 1.60 m. en dat is voor mij te klein omdat ik hem als sprei wil gebruiken. Ik ben blij met mijn accuquilt en de stansen anders zou ik er nooit aan begonnen zijn.

En tussen alles door heb ik heerlijk met m'n nieuwe lapjes gespeeld, nog eens voelen, kijken en netjes opvouwen, het past precies in deze opbergbak. En ik weet wat ik er mee ga doen, waarschijnlijk (niets veranderlijker dan een mens :-)  dus nog niets zeker).
Dit boek met CD staat zeker al anderhalf jaar in de kast en ik zag op een paar Amerikaanse? sites deze farmers' wife in van die mooie heldere en frisse kleuren,
even een fotootje gepikt van deze site (klik) daar kan hij beeldvullend vergroot worden.
Ik ben voorlopig nog niet klaar, maar eerst de duivenquilt en de ROS.
Ik moet een aantal dingen af hebben want ik had het met dochter over mijn spullen wanneer ik er niet meer zou zijn. Ik heb trouwens geen plannen hoor en voor zover ik weet ben ik nog in goede gezondheid, dit even terzijde. Nou ja, we hadden het over de lapjes en quilts en toen zei zij tegen mij, ja maar waarom zou ik dat houden, je hebt nog niks af, alleen die twee hele kleintjes. Passen net m'n tenen onder of ik moet ze als dekentje voor de katten gebruiken.
Tja, daar had ze wel even een punt, dus ga ik voorlopig nog een poosje verder aan de duivenquilt en daarna met de Octablom verder. Dan zijn er misschien volgend jaar 2 af en blijven die tenminste nog in de familie -)




4 opmerkingen:

  1. Ja kinderen voelen zich niet exht geremd he?
    Wat worden je blokken mooi, en die andere die je op het oog hebt is ook zo prachtig!
    Verder heb ik hetzelfde probleem. Met van alles bezig maar nog niets exht af bloos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het voordeel van regen is dat je lekker een excuus hebt om niet buiten bezig te hoeven zijn. Of is dat juist een nadeel?
    Wat een gave quilt zo in z'n geheel (ja, ik vraag ook altijd overal naar...), en dat je dat zomaar na kunt maken. Dat vind ik echt fantastico!
    Je had gelijk hoor met je opmerking over mijn blokje; die is van de Dear Jane. Ik ben bezig met een paar proefblokjes en ik denk dat ik verder ga! Maar ik houd het nog maar even stil ....
    Prachtige quilt is ook de farmer's wife... beetje uit dezelfde tijd hè... De dames konden er toen wat van hoor, en dat allemaal zonder onze moderne hulpmiddelen.
    En net als de Dear Jane kan de Farmer's Wife ook zo verrassend leuk uitvallen door totaal andere stoffen te kiezen, zoals die leuke frisse lapjes die jij daar in je bakje hebt. Ooooooooo, ik zie het helemaal voor me hoe je heerlijk bezig bent met opvouwen, rangschikken, herschikken, nog eens uitvouwen, combinaties maken. Het is ook net speelgoed voor ons hè..
    Eigenlijk vind ik het helemaal niet raar dat je je wel eens afvraagt wat er later allemaal met je hobbyspullen moet gebeuren. Je weet toch maar nooit, ook al voel je je gezond. Maar ik hoop nog lang van je berichtjes te mogen genieten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met al het moois dat op Internet te vinden is, is het moeilijk om je bij één project te houden, daar heb ik ook 'last' van. Soms is het lekker om even alle aandacht op één project ter richten en dat echt af te maken, maar oh, wat is het moeilijk om dat te doen, hihi.
    Geniet gewoon lekker van het bezig zijn, dat is het allerbelangrijkste.
    Groetjes,
    Paual

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, mooi, mooi! Die frisse stofjes, die doen het hem echt hè. Wat een verschil maakt dat! Als ik de reactie van Elizabeth lees, zie ik je ook zo lekker bezig. :) Allemaal leuk om te doen toch? Vooral lekker doorgaan, je blok 5 ziet er ook weer perfect uit!

    BeantwoordenVerwijderen