zaterdag 2 augustus 2014

Een heel klein missertje

Ik heb per ongeluk twee dezelfde duifjes uit gestanst, was vergeten het lapje om te draaien voor een duifje in spiegelbeeld. Is ook niet erg, heb ik vast een duifje klaar liggen voor het volgende blok :-).
Ook weer wat groene lapjes binnengekregen voor de Rose Of Sharon, het linker lapje is een heel erg leuk lapje, van donkergroen gaat het langzaam over in bijna wit. Het lapjes uiterst rechts is voor de quilt met de duifjes waar ik nu mee bezig ben, wat ik tot nu toe gebruikt hebt, vind ik het net niet, maar het duurde even voor ik het goede lapje groen gevonden had :-). Ik ga het natuurlijk niet overdoen, het kan er wel bij zoals het is.

De bomen die op de vloer van de oude schuur lagen zijn inmiddels tot deze 4 zakken brandhout verwerkt.
De dode bomen zijn inmiddels ook om en wat een vreemd gezicht zo'n grote doorkijk, ben ik niet meer gewend, maar wel lekker dat dat dode spul weg is.
Hier liggen ze nog in de tuin en manlief rust even uit na gedane arbeid :-)
Ook deze hoek weer leeggemaakt en wordt opgevuld met tuinaarde en graszaad erover, dan kan het gewoon mee gemaaid worden en is mijn tuin weer een aantal vierkante meters groter gegroeid :-).
Er moeten nog wat wortels verwijderd worden, maar dat is nu fluitje van een cent.
De bomen de tuin uitgesleept en in stukken gezaagd en de stapel gevulde zakken is gegroeid naar 9 zakken brandhout voor zoonlief.
De nieuwe groenbak is dan meteen weer aardig gevuld met allerlei onkruid en takken die te dun zijn om iets mee te doen. Het was even hard werken, maar dan zie je ook meteen weer dat er wat gedaan is :-).






4 opmerkingen:

  1. Wel mooi die doorkijk, begint nu toch ergens op te lijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie groene stofjes. Ik krijg er bijna weer quiltkriebels van.
    Jij hoeft niet naar de sportschool, jeetje, wat een hoop werk in zo'n tuin!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een werk hebben jullie verzet Marian, maar je tuin wordt gestaag groter! En je uitzicht dus ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn mooie groentjes, Marian... Ik vind het niet meevallen om mooie stofjes in het groen te vinden.
    Heerlijk toch zoveel licht door je raam nu de boom weg is en je kunt alles in de gaten houden...
    Ga je nog geitjes houden op je grasveld t.z.t? Of had ik dat al eens gevraagd? Ik denk altijd aan beestjes nl...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen