dinsdag 5 augustus 2014

Groen en gezond

Eerst maar even over het groen, schuin achter de blauwe container is heel veel braam verwijderd en er is nu een paadje naar de sloot.
Gek hoor, daar ben ik voor zover ik weet nog nooit geweest,
er liggen nog hele stukken met beton/puin, dat moet natuurlijk ook weer geruimd worden.
En na een heel stuk lopen kom ik dan eindelijk bij de sloot, zonde van het paarse/roze licht, maar het zonnetje speelde mij parten.
Dit stuk aan de rechterkant, richting het weiland waar de schapen lopen, moet ook nog geruimd worden.
Dat bos onkruid met brandnetel is aan de linkerkant, richting de tent, die nu ook gauw gaat verdwijnen :-. Ik zeg nu wel linker- en rechterkant, maar het ligt eraan hoe ik sta, dus officieel is het misschien net andersom :-).
Dan loop ik weer terug naar de witte schuur,
Daar is aan de kant van de sloot ook weer het nodige geruimd
en alles zit in deze bak, er kan nog wat bij, dus in de schuur weer verder gegaan.
De boom groeide gewoon bovenop het beton
en ook daar ligt weer rommel, gewoon een oude brander zo op de grond, niet meer te gebruiken, zou als de dood zijn dat dat ding ontploft, maar eerlijk gezegd denk ik dat het inmiddels wel leeg is.

Kijk en dit is de wortel, gewoon tussen de rommel gegroeid. De groencontainer is inmiddels opgehaald en er is weer een lege achtergelaten, dus we kunnen weer verder.


Van buurman A. uit de moestuin een bak met tomaten, courgettes en prei gekregen.
Alle groente gewassen en de tomaten in stukken gesneden en in de blender gedaan, de courgettes en preien in stukje en ringen gesneden, alles in de grootste pan gedaan die ik heb.
Uit eigen voorraad nog wat knoflook en paprika gedaan en lekker alles gaar laten sudderen
Daarna in bakjes gedaan en ik heb nu 7 grote bakjes en 2 kleintjes in de vriezer als basis voor tomatensoep, pastasaus en saus voor op de zelfgemaakte pizza. Heerlijk van de winter, ook lekker makkelijk om iets snel klaar te maken.










4 opmerkingen:

  1. Hemeltje Marian.....daar is toch ook geen beginnen aan. Dapper hoor dat jullie steeds door blijven gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zou je huisje het "gebed zonder end" kunnen noemen, wat een heidens werk Marian, petje af voor jullie hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben al tig keer de weg kwijtgeraakt in je tuin..., hahaha
    Er komt geen einde aan, of misschien lopen we ook wel rondjes, lange rondjes dan...
    Maar waar halen jullie de energie vandaan, vraag ik me wel eens af..
    Wat een heerlijkheid in die bakjes, Marian. Dat is dan toch wel weer het goede van het buiten- en tuinleven!

    BeantwoordenVerwijderen