dinsdag 2 september 2014

Boodschappen

Jullie kennen dat ook vast wel, je gaat boodschappen doen, neemt netjes 1 tas mee, want je hebt niet zoveel nodig. Maar dan blijkt toch dat de tas te klein is en koop je toch weer een plastic tas erbij. Ik heb de oplossing gevonden, nou ja niet ik, maar iemand anders :-). Ik las hier (klik) en dat was het,
gehaakte boodschappennetjes. Ik wist dat ik nog wat resten katoen had en inmiddels heb ik er al 2 gehaakt. Eentje heb ik al gebruikt, ik ga er nog 2 haken zodat ik in elke tas, thuis of in de auto, zo'n netje heb.
Gisteren kreeg ik twee tassen met druiven, daar ga ik vandaag weer mee aan de slag, het wordt weer limonadesiroop en dit keer vries ik een gedeelte van de druivensap in om later in het jaar nog meer siroop van te maken.
En op handwerkgebied ben ik, behalve de duivenquilt,  nog meer bezig geweest, ik heb voor iemand een leuk cadeautje nodig en ik doe daar graag iets zelfgemaakts bij en dat zijn deze vilten labeltjes geworden. Totaal 4 maal uitgestanst met de stans uit de serie van Eline's winterhuis, 2 x 2 stuks aan elkaar genaaid, stempels, ook van Eline, er op gezet en knoopjes opgenaaid. Kwastje er aan en dat ging niet helemaal goed want er moest een blauw kwastje aan en terwijl ik daarmee bezig was hield ik ineens dit
in mijn handen, geen idee wat er mis ging, dus dan maar een ander kwastje, roze past er ook wel bij.
Het totaalplaatje. De molenknoopjes zijn van glas en komen van Grootmoeders Knoopendoos (klik). Mijn favo winkel wanneer ik knoopjes nodig heb.
En aan de duiker onder de weg wordt ook gewerkt, het is de tweede week en na deze week nog een week en dan zijn ze klaar. Soms een herrie van jewelste en dat zijn we hier helemaal niet gewend. Maar die grote dingen die je ziet, de witte komt aan deze kant, moeten aan de slootkant geplaatst worden. 
De zwarte die aan de overkant staat zit er al in, maar nog lang niet klaar. Soms staat heel ons erf vol met allerlei auto's van de mensen die daar aan het werk zijn. Tja, ze moeten de auto's ergens kwijt en wij wonen het er het dichtst bij.






3 opmerkingen:

  1. Je netjes zijn leuk! Maar ik houd het zelf bij twee strak opgevouwen plastic tasjes in m'n schoudertas. En dat werkt ook goed. Het is eigenlijk niet normaal wat je aan plastic verpakking hebt tegenwoordig...
    Wat een leuke knopenlabeltjes heb je gemaakt, zo'n cadeautje zal heel welkom zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die gehaakte boodschappennetjes zijn leuk. Een mooi project om restjes weg te werken. Dank je voor de inspiratie!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke blog heb je, hoe kan me dat nou zijn ontgaan? Ik ga me snel aanmelden als volger ;-)

    Leuk dat je in dit bericht een link naar mijn blog hebt gezet, maar de netjes heb ik niet zelf uitgevonden hoor, ik kwam ze ook tegen op internet. Hoe dan ook, wat zijn ze lekker handig hé, ik heb ben ze nog steeds aan het haken, want ik geef ze steeds weg ;-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen