zondag 28 september 2014

Storing, storing en nog eens storing

Maar ik begin bij het begin, schoonzoon kwam samen met vriend A. de onderkant van de dakgoot betimmeren.
                                             Eerst was het zo........

en nu is het zo, ziet er een stuk beter uit, maar het kwam niet helemaal af en in het weekend is er verder gewerkt. Achter de keuken groeiden er wat takken over het dak en ik was er al bezig geweest, maar daar kon ik niet goed bij. Een trapleer is daar ook geen goed idee want er is geen vlakke ondergrond dus dat heb ik maar even overgeslagen. Schoonzoon was met een handzaag op het dak bezig wat takken weg te zagen toen manlief op het lumineuze idee kwam om de kettingzaag aan schoonzoon te geven met de woorden, dan gaat het wat makkelijker. Tja en  als schoonzoon een kettingzaag in de handen heeft weet hij niet meer van stoppen, hij geniet :-).

Schoonzoon in actie en toen hij stopte zag de boom er zo uit


en lag er overal takken op het erf. Inmiddels is er wel een groot gedeelte van opgeruimd, moest wel, want ik kon de schuur niet meer in en daar staat een gedeelte van de hh voorraad. Ik moet daar nog foto's van maken, van de zakken met hout dan hè, de voorraad zal jullie een worst zijn :-).
Tussendoor deze sokken afgebreid en op zondag ook een lekker appelbrood gebakken,
Een rol croissaintdeeg gebruikt en de appeltjes gekaramelliseerd met kaneel, suiker en citroensap, beetje af laten koelen en in het midden van het deeg gelegd. de randen ingesneden, bij de tweede kant ging ik de verkeerde kant uit, beetje aan elkaar geplakt en daarna in de goede richting de reepjes gesneden (vandaar de ruitjes ;-))
Om en om over elkaar gelegd en gebakken en voila een heerlijk appelbrood, ga ik vaker maken.
Toen was het inmiddels maandag,
ben ik achteraan in de tuin bij de heg begonnen met het onkruid en de braam weghalen, hier waren er al 2 kruiwagens weg.
En zo ziet het er dan uit na 9 kruiwagens weggewerkt te hebben, de jasmijn moet nog steeds want toen ik naar binnen ging om te koken, bleek dat ik in de keuken geen stroom had. De koelkast en vriezer deden het nog wel en ik had ook een stopcontact wat het nog deed, dus ik maakte mij niet al te druk. Ik heb een voedselstomer (heet dat ding zo?) en een magnetron, dus geen probleem. Heb de storingsdienst gebeld en ze wisten er al van, er lag 1 fase uit en er was al iemand naar op weg. Nou ja afwachten dan. Wij zijn gewoon 's avonds naar bed gegaan en de volgende ochtend had ik nog steeds geen stroom, dus nog maar eens de storingsdienst gebeld. Hé, dat hoorde niet, want het was gisteravond al gemaakt. Wat bleek, wij hadden onze eigen storing, er lag bij ons ook 1 fase uit. Er kwam al snel iemand om het op te lossen en er kwam nog iemand aan en nog een, nou ja om een lang verhaal wat korter te maken, op een gegeven moment stonden er 6 of 7 busjes op het erf, er liepen 10 mannen rond en er stond ineens een kraan in mijn tuin te graven. Gelukkig vlak langs het  appelboompje van Bart, dus tot nu toe is het OK met het boompje. 's Middag was de stroom helemaal overal af en dat heeft een paar uur geduurd, tegen de avond was dat gelukkig allemaal weer gemaakt, maar we hadden geen telefoon meer, de kabel was kapot getrokken. Er werd een monteur voor de volgende ochtend geregeld en dat was het dan.
Toen ze weg waren zag onze tuin er zo uit
en daar liggen de kabels, ben niet blij ermee, vooral omdat ik weet dat ze nog terugkomen en weer in de tuin moeten graven, duurt nog een paar weken. De kabelbreuk zit namelijk precies in het midden van de sloot en daar is vergunning van het hoogheemraadschap voor nodig. Het is waarschijnlijk door de werkzaamheden aan de duiker gekomen, dus wij zitten met de nasleep.
De volgende ochtend is er inderdaad iemand gekomen om te kijken naar de telefoonkabel, maar die kon het niet maken en zou iemand dezelfde dag nog langs sturen. Geen telefoon betekent hier ook geen internet en dat is lastig. Jullie raden het denk ik al, er kwam niemand langs, heb ik de volgende ochtend zelf met de storingsdienst gebeld en verrassing, er was nergens een melding van, gelukkig hadden ze voor vroeg in de middag nog iemand die kwam meten en hoera die had een schep bij zich en heeft de kabel netjes gemaakt. Hèhè, we hadden weer internet, wat is dat lastig zeg, wanneer dat het niet meer doet.
Maar ik heb wel veel gebreid, je moet toch wat :-). Nog een paar sokken af en 1 bol op gebreid van een sokkendeken die ik jaren geleden had geverfd, 1 normale sok en 1 sok met een heel kort been en ik ben nu bezig met de andere bol om de paren compleet te krijgen.
Inmiddels heb ik ook het nieuwe boek van A en C binnen en ben al bezig geweest, maar
toen liepen al die mannen in en uit, want in het klompenhok stonden al die meters en andere zooi, waarvan ik niet weet waar het voor was, dus  ergens een telfout gemaakt, links bij de hiel waren de steken op en rechts had ik er nog 4 over, dus dat ligt weer uitgehaald te wachten tot de volgende poging. Normaal maak ik even een kopie van de bladzij waar ik mee bezig ben en streep dan af op de kopie, maar ja geen stroom hè.
We zijn natuurlijk ook nog steeds bezig met ruimen van de oude schuur en daar kwam manlief deze oude bakkerskrat tegen. Dat is een mooie voor de tomatenplanten volgend jaar.











5 opmerkingen:

  1. Jij maakt nog is wat mee :-)) Hier is het super rustig, woensdag komt een man de heg knippen en dat is het dan wel weer. Lekker die appegebak!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Marian....je kunt bijna een boek schrijven, hahaha.
    Lees jij ook wel eens je oude berichten terug? Ik wel....zo leuk! Dan kom je dingen tegen die je al weer vergeten was.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een toestand Marian in je tuin en geen internet, bah
    Dat appelding ziet er erg lekker uit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige sokken en wat een hoop snoeiwerk! Hier ligt ook nog het een en ander te wachten. Een aanhangwagen heb je zó vol. Groetjes, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De sokken zullen wel blij geweest zijn met de stroomstoring, maar voor jullie is het minder...
    Tjonge, wat een gedoe allemaal en zeker als het zo lang gaat duren!
    Ik kan me voorstellen dat je niet blij bent met dat overhoop halen van de tuin ... Hopelijk kun je een schadeclaim indienen!
    Dat appelbrood lijkt me wel wat. DH kwam vanavond thuis met een zak goudreinetten, dus dat komt wel goed....
    Nou, ik hoop dat dit weekje wat rustiger voor je verloopt, Marian!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen